Ders oturumlarında dil becerilerini geliştirmeye ve öğretmeye yönelik teorik konular araştırılacaktır. Ayrıca, öğretme becerileri hakkında son araştırmalar hakkında bilgilendirilerek, öğrencilerin kendi öğretim ortamlarında ortaya çıkan konuları araştırmaya yönelik sınıf araştırması yürütmesi teşvik edilecektir.
Dikey Sekmeler
Dersin Öğrenme Çıktıları
Dersin Öğrenme Çıktıları | Program Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Dil becerileri öğretimine yönelik teorileri ve yaklaşımları analiz etme | 1,3,5,6,7,9 | 1, 2, 3 | A, F, H |
Birinci dil ve ikinci dilde dil becerilerinin edinimini anlama | 1,3,5,6,7,9 | 1, 2, 3 | A, F, H |
Dil becerilerin öğretiminde tasarı ve araştırmaya yapmaya yönelik beceri geliştirme | 1,6,8,9 | 1, 2, 3 | A, F, H |
Dersin Akışı
DERS AKIŞI | ||||
Hafta | Konular | Ön Hazırlık | ||
1 | Dersin ön izlenimi ve organizasyonu | |||
2 | İkinci Dilde Okumayı Anlama |
Grabe & Stoller, Chp. 1, The nature of L2 reading abilities
Bernhard, Chp. 1, The nature of second language reading |
||
3 | İkinci Dilde Okumayı Anlama |
Grabe & Stoller, Chp. 2, Comparing L1 & L2 reading
Grabe & Stoller, Dilemmas for L2 reading research and instruction |
||
4 | Okumaya Yönelik Araştırmaları İnceleme |
Grabe & Stoller, Chp. 3 & 4, Key Issues in L1 & L2 Reading
Chp. 6, Investigating reading through action research (responsible for) |
||
5 | Okumaya Yönelik Araştırmaları Eylem Araştırması Dolayımıyla İnceleme |
Grabe & Stoller, Chp.5, Teaching Reading
Grabe & Stoller, Chp 7, 8, Action Research Projects (responsible for these chapters) |
||
6 | Yoğun ve yaygın okuma |
|
||
7 | Yazmaya yönelik teorik yaklaşımlar |
Kroll
Chp. 1, SL comp.instruction Chp. 2, L1 comp. theories Chp. 3, SL writing process research |
||
8 | Yazmaya yönelik teorik yaklaşımlar |
Kroll
Ch. 6, Reading-writing connections Carson & Leki, Teaching writing is teaching reading (disc. lead) Feedback on your proposals |
||
9 | Yazmaya yönelik konular |
|
||
10 | Okuma ve Yazmayı Değerlendirme |
Nation, Chp. 6 Assessing reading (disc. lead)
Kroll, Ch. 5, SL writing: assessment issues (disc. lead |
||
11 | Dinleme ve Konuşmaya yönelik teorik yaklaşımlar |
Nation, P. & Newton, J. (2009)
Chp. 1. Parts and Goals of a Listening and Speaking Course |
||
12 | Dinleme ve Konuşmaya yönelik teorik yaklaşımlar |
Brown & Yule, Chp.1, The spoken language
Nunan, Chp. 2, Comm. Appr. to listening comprehension |
||
13 | Akademik Okuma ve Yazma | Okuma makaleleri duyurulacaktır. | ||
14 | Akademik Okuma ve Yazma | Okuma makaleleri duyurulacaktır. |
Kaynaklar
KAYNAKLAR | |
Ders Kitabı |
|
Diğer Kaynaklar |
|
Materyal Paylaşımı
MATERYAL PAYLAŞIMI | |
Dokümanlar | |
Ödevler | Haftalık okumalar, tartışmalar,yansıtıcı yazılar, araştırma projesi |
Sınavlar | Final sınavı |
Değerlendirme Sistemi
DEĞERLENDİRME SİSTEMİ | ||
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SAYI | KATKI YÜZDESİ |
Yansıtıcı yazılar ve tartışmalar | 20 | |
Final Sınavı | 40 | |
Araştırma Projesi | 40 | |
Toplam | 100 | |
Finalin Başarıya Oranı | 40 | |
Yıl içinin Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |
Dersin Program Çıktılarına Katkısı
DERSİN PROGRAM ÇIKTILARINA KATKISI | |||||||
No | Program Öğrenme Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | İngiliz Dili Eğitimi alanında araştırma yapmak | X | |||||
2 | Ders materyallerini değerlendirmek ve geliştirmek. | X | |||||
3 | Yabancı dilin öğretilmesinde kullanılan değişik yöntem ve teknikleri değerlendirmek | X | |||||
4 | Eğitim teknolojisi ve öğretmenlik mesleğiyle ilgili kavramları, fikirleri ve verileri, bilimsel yöntemlerle incelemek ve değerlendirmek | X | |||||
5 | İngilizce kısa öykü, şiir, roman gibi edebi metinleri tanımak ve dil becerilerinin öğretiminde kullanabilmek.. | X | |||||
6 | Araştırma konusu ile ilgili fikir ve bulgularını sözlü ve yazılı olarak etkin şekilde ifade edebilmek | X | |||||
7 | Öğrencilerinin İngilizce okuma, konuşma, yazma ve dinleme becerilerini geliştirmek için ders planı hazırlamak. | X | |||||
8 | Ölçme ve değerlendirme becerilerini geliştirmek | X | |||||
9 | Anadil ve ikinci dile ilişkin kuramları karşılaştırmak | X | |||||
10 | Hızla değişen teknolojik çevreye adapte olabilmek için bilgi ve yetilerini sürekli geliştirmek | X | |||||
11 | İngilizce öğretimine ilişkin ölçme ve değerlendirme araç ve yöntemlerini kullanışlılık, geçerlilik ve güvenirlik açılarından değerlendirerek kullanabilmek. | X |
AKTS İş Yükü Tablosu
DERS KATEGORİSİ | Uzmanlık / Alan Dersleri | ||
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU | |||
Etkinlik | SAYISI |
Süresi (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) |
Ders Süresi (Sınav haftası dahil değildir: 14 x toplam ders saati) | 15 | 3 | 45 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 135 | ||
Yansıtıcı Yazılar | 5 | 5 | 25 |
Araştırma Makalesi(Araştırma önerisi ve son raporu) | 1 | 136 | |
Final Sınavı | 1 | 35 | |
Toplam İş Yükü | 375 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 375/25 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 15 |