• TR
  • EN
Ders Kodu: 
EDEN 509
Ders Dönemi: 
Güz
Ders Tipi: 
Zorunlu
Teori Saati: 
3
Kredi: 
3
AKTS: 
6
Dersin Dili: 
İngilizce
Dersin Amacı: 
Bu ders, Yabancı dil olarak İngilizce ve ikinci dil olarak İngilizce öğrenimi bağlamında dört dil becerisini öğretmeye yönelik son yaklaşımlara yönelik ön izlenimlerini İngilizce öğretmenlerine kazandırmayı amaçlamaktadır.
Dersin İçeriği: 

Ders oturumlarında dil becerilerini geliştirmeye ve öğretmeye yönelik teorik konular araştırılacaktır. Ayrıca, öğretme becerileri hakkında son araştırmalar hakkında bilgilendirilerek, öğrencilerin kendi öğretim ortamlarında ortaya çıkan konuları araştırmaya yönelik sınıf araştırması yürütmesi teşvik edilecektir.

Dersin Öğretim Yöntemleri: 
Öğretim Yöntemleri: 1: Anlatım, 2: Tartışma, 3: Örnek Olay, 4: Gösteri, 5: Problem Çözme, 6: Grup Çalışması, 7: Drama-Rol Yapma, 8: Mikro Öğretim Ölçme Yöntemleri: A: Yazılı sınav, B: Çoktan seçmeli test, C: Boşluk doldurma, D: Doğru yanlış, E: Sözlü sına
Dersin Ölçme Yöntemleri: 
A: Yazılı sınav, B: Çoktan seçmeli test, C: Boşluk doldurma, D: Doğru yanlış, E: Sözlü sına

Dikey Sekmeler

Dersin Öğrenme Çıktıları

Dersin Öğrenme Çıktıları Program Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
Dil becerileri öğretimine yönelik teorileri ve yaklaşımları analiz etme 1,3,5,6,7,9 1, 2, 3 A, F, H
Birinci dil ve ikinci dilde dil becerilerinin edinimini anlama 1,3,5,6,7,9 1, 2, 3 A, F, H
Dil becerilerin öğretiminde tasarı ve araştırmaya yapmaya yönelik beceri geliştirme 1,6,8,9 1, 2, 3 A, F, H
       
       

 

Dersin Akışı

DERS AKIŞI
Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Dersin ön izlenimi ve organizasyonu  
2 İkinci Dilde Okumayı Anlama Grabe & Stoller, Chp. 1, The nature of L2 reading abilities

Bernhard, Chp. 1, The nature of second language reading

3 İkinci Dilde Okumayı Anlama Grabe & Stoller, Chp. 2,  Comparing L1 & L2 reading

Grabe & Stoller, Dilemmas for L2 reading research and instruction

4 Okumaya Yönelik Araştırmaları İnceleme Grabe & Stoller, Chp. 3 & 4, Key Issues in L1 & L2 Reading

Chp. 6, Investigating reading through action research  (responsible for)

5 Okumaya Yönelik Araştırmaları Eylem Araştırması Dolayımıyla İnceleme Grabe & Stoller, Chp.5, Teaching Reading

Grabe & Stoller, Chp 7, 8, Action Research Projects (responsible for these chapters)

6 Yoğun ve yaygın okuma
Nation, Chp.3 Intensive Reading (disc. lead)

Chp.4, Extensive Reading (disc. lead)

Chp. 5, Reading faster (disc. lead)

 

7 Yazmaya yönelik teorik yaklaşımlar Kroll

Chp. 1, SL comp.instruction

Chp. 2, L1 comp. theories

Chp. 3, SL writing process research

8 Yazmaya yönelik teorik yaklaşımlar Kroll

Ch. 6, Reading-writing connections

Carson & Leki, Teaching writing is teaching reading (disc. lead)

Feedback on your proposals

9 Yazmaya yönelik konular
Kroll

Chp. 4. Issues in written response (disc. lead)

Chp. 10, Feedback on compositions (disc. lead)

Chp. 11, Teacher response to St writing (disc. lead)

 

Nation, Chp. 6 Assessing reading (disc. lead)

Kroll, Ch. 5, SL writing: assessment issues (disc. lead)

 

 

 

 

10 Okuma ve Yazmayı Değerlendirme Nation, Chp. 6 Assessing reading (disc. lead)

Kroll, Ch. 5, SL writing: assessment issues (disc. lead

11 Dinleme ve Konuşmaya yönelik teorik yaklaşımlar Nation, P. & Newton, J. (2009)

Chp. 1. Parts and Goals of a Listening and Speaking Course

12 Dinleme ve Konuşmaya yönelik teorik yaklaşımlar Brown & Yule, Chp.1, The spoken language

Nunan, Chp. 2, Comm. Appr. to listening comprehension

13 Akademik Okuma ve Yazma Okuma makaleleri duyurulacaktır.
14 Akademik Okuma ve Yazma Okuma makaleleri duyurulacaktır.

 

Kaynaklar

KAYNAKLAR
Ders Kitabı
  1. Grabe,W. & Stoller, F.L. (2011). Teaching and researching reading (2nd edition). Pearson Education Limited.
  2. Kroll, B. (Ed.) (1990). Second Language Writing. Cambridge University Press.
  3. Nation, P. & Newton, J. (2009). Teaching ESL/EFL listening and speaking. New York: Routledge
Diğer Kaynaklar
  1. Bernhardt, E. B. (1998). Reading development in a second language.  Ablex Publishing, Co.
  2. Nation, P. (2009). Teaching ESL/EFL reading and writing. New York: Routledge.
  3. Brown, G. & Yule, G. (1983). Teaching the spoken language. Vol.2. Cambridge University Press. 

 

 

Materyal Paylaşımı

MATERYAL PAYLAŞIMI 
Dokümanlar  
Ödevler Haftalık okumalar, tartışmalar,yansıtıcı yazılar, araştırma projesi
Sınavlar Final sınavı

 

Değerlendirme Sistemi

DEĞERLENDİRME SİSTEMİ
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SAYI KATKI YÜZDESİ
Yansıtıcı yazılar ve tartışmalar   20
Final Sınavı   40
Araştırma Projesi   40
Toplam   100
Finalin Başarıya Oranı   40
Yıl içinin Başarıya Oranı   60
Toplam   100

 

Dersin Program Çıktılarına Katkısı

DERSİN PROGRAM ÇIKTILARINA KATKISI
No Program Öğrenme Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5  
1 İngiliz Dili Eğitimi alanında araştırma yapmak         X  
2 Ders materyallerini değerlendirmek ve geliştirmek.       X    
3 Yabancı dilin öğretilmesinde kullanılan değişik yöntem ve teknikleri değerlendirmek         X  
4 Eğitim teknolojisi ve öğretmenlik mesleğiyle ilgili kavramları, fikirleri ve verileri, bilimsel yöntemlerle incelemek ve değerlendirmek         X  
5 İngilizce kısa öykü, şiir, roman gibi edebi metinleri tanımak ve dil becerilerinin öğretiminde kullanabilmek..         X  
6 Araştırma konusu ile ilgili fikir ve bulgularını sözlü ve yazılı olarak etkin şekilde ifade edebilmek         X  
7 Öğrencilerinin İngilizce okuma, konuşma, yazma ve dinleme becerilerini geliştirmek için ders planı hazırlamak.         X  
8 Ölçme ve değerlendirme becerilerini geliştirmek       X    
9 Anadil ve ikinci dile ilişkin kuramları karşılaştırmak         X  
10 Hızla değişen teknolojik çevreye adapte olabilmek için bilgi ve yetilerini sürekli geliştirmek       X    
11 İngilizce öğretimine ilişkin ölçme ve değerlendirme araç ve yöntemlerini kullanışlılık, geçerlilik ve güvenirlik açılarından değerlendirerek kullanabilmek.       X    

 

AKTS İş Yükü Tablosu

DERS KATEGORİSİ Uzmanlık / Alan Dersleri
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik SAYISI Süresi
(Saat)
Toplam
İş Yükü
(Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahil değildir: 14 x toplam ders saati) 15 3 45
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme)     135
Yansıtıcı Yazılar 5 5 25
Araştırma Makalesi(Araştırma önerisi ve son raporu) 1   136
Final Sınavı 1   35
       
Toplam İş Yükü     375
Toplam İş Yükü / 25 (s)     375/25
Dersin AKTS Kredisi     15