• TR
  • EN
Ders Kodu: 
EDEN 605
Ders Dönemi: 
Bahar
Ders Tipi: 
Zorunlu
Teori Saati: 
3
Kredi: 
3
AKTS: 
15
Dersin Dili: 
İngilizce
Dersin Amacı: 
Bu dersin amacı doktora öğrencilerinin yabancı dil olarak İngilizce öğretiminde okuma ve yazma konularında yeni gelişmeleri ve konularla ilgili araştırmaların incelenmesini, tartışmasını sağlamak. Bu iki becerinin öğrenilmesi ve öğretilmesi için müfredat geliştirme/değerlendirme araştırmaları yapılmasını sağlamak
Dersin İçeriği: 

Yabancı dil/ikinci dil olarak İngilizcede okuma ve yazma konularında yeni gelişmeler ve yapılan araştırmaların incelenmesi; Yabancı dil/ikinci dil olarak İngilizce okuma ve yazmanın öğrenilmesi/öğretilmesi için müfredat geliştirme.

Dersin Öğretim Yöntemleri: 
Teaching Methods: 1: Lecture, 2: Discussion, 3: Simulation, 4: Demonstration, 5: Problem solving, 6: Group work, 7: Drama, 8: Micro teaching
Dersin Ölçme Yöntemleri: 
Assessment Methods: A: Exam, B: Multiple choice, C: Gap filling, D: True false, E: Oral exam, F: Portfolio

Dikey Sekmeler

Dersin Öğrenme Çıktıları

Dersin Öğrenme Çıktıları Program Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
Yabancı dil olarak İngilizce’de okuma ve yazmanın öğretim ve öğrenim kavram ve yaklaşımlarını eleştirel olarak analiz edebilme

 

1, 2, 4,6 1, 2 A
Farklı yaklaşımların kuramsal dayanaklar açısından inceleyip karşılaştırır

 

1, 2, 4, 6 1, 2, 4, 6 F
Yabancı dil olarak İngilizce’de okuma ve yazmanın müfredat geliştirmedeki rolünün eleştirel analizini yapabilme

 

1, 2, 4, 6 1, 2, 4, 6, F
Farklı yaştaki dil yeterliliğindeki gruplara uygun müfredat geliştirme çalışmaları yapabilme 1,2,4,6 1, 2, 4, 6 F

 

Dersin Akışı

DERS AKIŞI
Hafta Konular Ön Hazırlık
1 İkinci dil/yabancı dil olarak İngilizce’de okuduğunu anlamada etkin olan bilişsel süreçler Wagner, R (2012)
2 İkinci dil/yabancı dil olarak İngilizce’de okumanın doğası: İkinci dil/yabancı dil olarak İngilizce’de okumayı tanımlama

İkinci dil/yabancı dil olarak İngilizce’de  okuma nasıl olur? Akıcılık ve kavrama

Grabe, W. (2009)
3 İkinci dil/yabancı dil olarak İngilizce’de okuma nasıl olur? Bilişsel süreçler

İkinci dil/yabancı dil olarak İngilizce’de okumada bilişsel süreçler

İkinci dil/yabancı dil olarak İngilizce’de okumayı açıklama

Koda, K (2005)
4 Farklı dillerde okuma

Birinci ve ikinci dilde okuma ilişkisi

 

Kroll, B. (2003)
5 İkinci dil/yabancı dil olarak İngilizce’de okumada anafikri anlama

İkinci dil/yabancı dil olarak İngilizce’de okuma hızı, okuma oranı, ve kavrama

Grabe, W & Kaplan R. B. (1996)
6 İkinci dil/yabancı dil olarak İngilizce’de okuma için motivasyon

Stratejik okur olma

İkinci dil/yabancı dil olarak İngilizce’de okuma müfredatı ve eğitimi

 

 
7 İkinci dil/yabancı dil olarak İngilizce’de kelime bilgisi ve okuduğunu anlama  
8 İkinci dil/yabancı dil olarak İngilizce’de yazma alanındaki çalışmalar ve eğitimi

İkinci dil/yabancı dil olarak İngilizce’de metin oluşturma

 
9 İkinci dil/yabancı dil olarak İngilizce’de yazma süreçleri yaklaşımları

İkinci dil/yabancı dil olarak İngilizce’de yazma süreçleri ile ilgili araştırmalar

 
10 Tanıtım haftası  
11 İkinci dil/yabancı dil olarak İngilizce’de yazma konularında metin türünün tarihi ve geleceği  
  Yazma ve okuma ilişkisi

İkinci dil/yabancı dil olarak İngilizce’de yazıda akıcılık : Birinci ve ikinci dilde metin geliştirme 

 
12 İkinci dilde yazma konularına kültürler arası yaklaşımlar

Karşılaştırmalı retorik

 
13 İkinci dil/yabancı dil olarak İngilizce’de yazma becerilerinin değerlendirilmesi  
14 İkinci dilde kaynak metinden alıntılama yapma ve yeniden yazma

İkinci dilde yazmada ayrıntılı hata düzeltmenin etkileri

 
15 Yazı başlığı, cümle yapısı karışıklığı ve yazı kalitesi değerlendirmenin ilişkisi  

 

Kaynaklar

KAYNAKLAR
Ders Notu Farklı Makalelerden bir derleme
Diğer Kaynaklar Wagner R. K., Muse A. K. Tannenbaum K.R (2012)

Grabe W. (2009)

Koda, K. (2005)

Kroll, B. (2003)

Grabe W. & Kaplan R. B. (1996)

Language Learning

System

Foreign Language Annals

Language Learning

Language Learning and Technology

Second Language Writing

Modern Language Journal

Second Language Research

 

 

Materyal Paylaşımı

MATERYAL PAYLAŞIMI 
Dokümanlar  
Ödevler Dönem sonu araştırma projesi, inceleme makaleleri
Sınavlar Final

 

Değerlendirme Sistemi

DEĞERLENDİRME SİSTEMİ
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SAYI KATKI YÜZDESİ
İnceleme makaleleri ve Katılım 1  20
Dönem sonu araştırma projesi 1 35
Final 1 45
Toplam 3 100
Finalin Başarıya Oranı   %45
Yıl içinin Başarıya Oranı   %55
Toplam   %100

 

Dersin Program Çıktılarına Katkısı

 

DERSİN PROGRAM ÇIKTILARINA KATKISI

No Program Öğrenme Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5  
1 İngiliz Dili Eğitimi alanı ile ilgili araştırma yöntem ve tekniklerini anlayıp uygulayabilmek         X  
2 Bilimsel araştırma yöntemleri ve bu araştırmalarda kullanılan istatistik tekniklerini İngiliz Dili Eğitimi alanında uygulamak         X  
3 Ölçme ve değerlendirme becerilerini geliştirmek     X      
4 Ulusal ve uluslararası düzeyde proje yapabilme becerisini kazanmak         X  
5 Bilgi ve İletişim Teknolojilerini İngilizce eğitim ve öğretiminde etkin bir biçimde kullanmak         X  
6 Disiplinler arası bireysel ve takım çalışma becerilerini kazanmak         X  
7 Yaşam boyu öğrenme yeteneğini geliştirmek         X  
8 İngiliz dili eğitimi müfredatlarını değerlendirmek ve geliştirmek         X  
9 İngilizce öğretmeni yetiştirme ile ilgili kuram ve uygulama yaklaşımlarını bilir ve değerlendirir         X  
10 Araştırma konusu ile ilgili fikir ve bulgularını sözlü ve yazılı olarak etkin şekilde ifade edebilmek         X  
11 Hızla değişen teknolojik çevreye adapte olabilmek için bilgi ve yetilerini sürekli geliştirmek         X  
12 Yabancı dil öğretiminde kullanılan öğretim programlarını hazırlar ve uygun materyaller geliştirir     x      
13 Öğretmen eğitimi programlarını bilimsel yöntemlerle inceler ve değerlendirir         X  
14 Hizmet öncesi ve hizmet içi İngilizce öğretmeni eğitimi programlarını bilimsel yöntemlerle tasarlayabilir         X  

 

AKTS İş Yükü Tablosu

DERS KATEGORİSİ Uzmanlık / Alan Dersleri
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik SAYISI Süresi
(Saat)
Toplam
İş Yükü
(Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 15 x toplam ders saati) 15 4 60
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 15 15 225
Ara Ödev 1 94 94
Final 1 4 4
Toplam İş Yükü     383
Toplam İş Yükü / 25 (s)     15,30
Dersin AKTS Kredisi     15