Ders teorik arka planı ve aktif öğrenmenin uygulanmasını ve özellikle işbirlikli öğrenme ve diğer küçük grup teknikleri gibi yöntemleri içerir.
Dikey Sekmeler
Dersin Öğrenme Çıktıları
Dersin Öğrenme Çıktıları | Program Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1) Öğrenciler aktif ve işbirlikli öğrenmeyi tanımlayabilecektir. | 1,2,3,6,7 | 1, 2, 3, 4, 5 | 1, 2, 3, 4, 5, 6 |
2) Öğrenciler, aktif öğrenmenin kanıtlanmış eğitimsel faydalarını anlayabileceklerdir. | 1,2,3,6,7,8 | 1, 2, 3, 4, 5 | 1, 2, 3, 4, 5, 6 |
3) Öğrenciler, öğrencilerin grup etkileşimi için sosyal becerileri geliştirmelerine yardımcı olacak teknikleri uygulayabilecektir. | 1,2,3,4,6,7 | 1, 2, 3, 4, 5 | 1, 2, 3, 4, 5, 6 |
4) Öğrenciler, öğrenme çıktıları ile aktif öğrenme stratejileri üzerine bir mikro öğretim oturumu tasarlar ve sınıfta gerçekleştirir. | 1,2,3,4,5,6,7 | 1, 2, 3, 4, 5, 6 | 1, 2, 3, 4, 5, 6 |
5) Öğrenciler, öğrencilerin aktif öğrenmeye karşı direnç problemlerini çözmek ve üstesinden gelmek için stratejiler geliştirebilecektir. | 1,2,3,6,7,9 | 1, 2, 3, 4, 5, 6 | 1, 2, 3, 4, 5, 6 |
Dersin Akışı
DERS AKIŞI | ||
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Derse giriş, temel kavramlar | |
2 | Aktif öğrenmenin tarihi | |
3 | Aktif öğrenme yöntemleri | |
4 | Aktif öğrenmenin yöntemleri | |
5 | Aktif öğrenmede soru sormanın önemi | |
6 | Aktif öğrenme ve çoklu zeka kuramı | |
7 | İşbirlikçi öğrenme (cooperative learning) | |
8 | Öz düzenleme (self-regulated learning) | |
9 | Ara dönem projesi ->Aktif öğrenmeye dayalı ders planı (2x90 dk’lık bir ders üzerine) | |
10 | Aktif öğrenme yöntemleri - sunum | |
11 | Aktif öğrenme yöntemleri - sunum | |
12 | Aktif öğrenme yöntemleri - sunum | |
13 | Aktif öğrenme yöntemleri - sunum | |
14 | Aktif öğrenme yöntemleri - sunum | |
15 | Final projesi: UDL’ye göre tasarlanmış ders planı |
Kaynaklar
Önerilen Kaynaklar | |
Kitap | Açıkgöz,K. (2005) Aktif Öğrenme. Bilim yayınları |
Ek Kaynaklar |
Bonwell, C.C. & Eisen, J.A. (1991). Active Learning: Creating Excitement in the Classroom. School of Education and Human Development, George Washington University: Washington DC. Feison, J. (2010). Using active learning instructional strategies to create excitement and enhance learning. Jurnal Pendidikantentang Strategi Pembelajaran Aktif (Active Learning) Books, 2. Feldman and McPhee (2008) The science of learning, the art of teaching Finelli, C.J., Nguyen, K., Demonbrun, M., Borrego, M., Prince, M., Husman, J., Henderson, C., Shekhar, P., & Waters, C. K. (2018). Reducing student resistance to active learning: Strategies for instructors. Journal of College Science Teaching, 47(5), 80-91. Freeman, S., Eddy, S. L., McDonough, M., Smith, M. K., Okoroafor, N., Jordt, H., & Wenderoth, M. P. (2014). Active learning increases student performance in science, engineering, and mathematics. Proceedings of the National Academy of Sciences, 111(23), 8410-8415. Hake, R. R. (1998). Interactive-engagement versus traditional methods: A six-thousand-student survey of mechanics test data for introductory physics courses. American Journal of Physics, 66(1), 64-74. Kothiyal, A., Murthy, S., & Iyer, S. (2014). Think-pair-share in a large CS1 class. Proceedings of the 2014 Conference on Innovation & Technology in Computer Science Education - ITiCSE '14. doi:10.1145/2591708.2591739 McCarthy, J. P., & Anderson, L. (2000). Active learning techniques versus traditional teaching styles: two experiments from history and political science. Innovative Higher Education, 24(4), 279-294. Prince, M. (2004). Does Active Learning Work? A Review of the Research. Journal of engineering education, 93(3), 223-231. |
Materyal Paylaşımı
MATERYAL PAYLAŞIMI | |
Dökümanlar | Moodle üzerinden paylaşılacaktır. |
Ödevler | |
Sınavlar |
Değerlendirme Sistemi
DEĞERLENDİRME SİSTEMİ |
||
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SIRA | KATKI YÜZDESİ |
Arasınav / proje | 1 | 30 |
Ödev(ler) | 1 | 40 |
Final | 30 | |
Total | 70 | |
Yıl İçinin Başarı Notuna Oranı | 70 | |
Finalin Başarı Notuna Oranı | 30 | |
Total | 100 |
Dersin Program Çıktılarına Katkısı
DERSİN PROGRAM ÇIKTILARINA KATKISI | |||||||
No | Program Öğrenme Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Eğitim programları ve öğretim alanının geçmişini, ilkelerini ve felsefesini bilmek ve uygulamak. | X | |||||
2 | Program geliştirme alanındaki ulusal ve uluslararası çağdaş gelişmelere ve uygulamalara ilişkin bilgi sahibi olmak. | X | |||||
3 | Öğrenme öğretme sürecinin değişkenlerini bilmek ve uygun tasarımlar yapmak. | X | |||||
4 | Niteliksel ve niceliksel bilimsel araştırma yöntemlerini öğrenerek, program geliştirme alanında araştırma yapmak ve sonuçları yazılı olarak sunmak. | X | |||||
5 | Bilgiye ulaşma, bilgiyi paylaşma, profesyonel gelişim ve veri analizi için internet ve teknolojiyi nasıl kullanacağını bilmek | X | |||||
6 | Gelişim, öğrenme ve kişilik gelişimiyle ilgili teorileri, bireyin yaşam boyu olumlu yönde gelişimi ve iyilik halini kolaylaştıracak şekilde öğrenmek ve uygulamak | X | |||||
7 | Öğretmenlik mesleğinin gerektirdiği niteliklere sahip olmak ve bunları sürekli geliştirmek için gerekli becerilere sahip olmak. | X | |||||
8 | Bir öğretim programını veya öğretim tasarımını bilimsel ilke ve teknikleri kullanarak değerlendirme becerisine sahip olmak. | X | |||||
9 | Sosyal, kültürel ve toplumsal sorumluluklarını kavramak ve program geliştirme alanında işe vuruk biçimde kullanmak. | X | |||||
10 | Program geliştirme sürecinde ihtiyaca yönelik projeler geliştirmek ve proje yönetim süreçlerine hâkim olmak. | X |
AKTS İş Yükü Tablosu
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU | |||
Etkinlik | Sayısı |
Süresi (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) |
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 15x toplam ders saati) | 15 | 3 | 45 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 15 | 4 | 60 |
Ara Sınav(lar) | 1 | 10 | 10 |
Quiz(ler) | - | - | - |
Ödev(ler) | 1 | 10 | 10 |
Final | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 145 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 5,8 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |