Dersin Amacı:
Bu dersin amacı, öğrencilerin okul düzeyinde idari işlevleri yerine getirmek için gerekli bilgi ve becerilerini geliştirmektir.
Dersin İçeriği:
Bu ders, eğitim yönetiminin temel kavramları, bir örgüt olarak eğitim, örgütsel yapılar ve eğitim örgütleri, eğitim yönetimi kuramları, eğitim yönetimi süreçleri, eğitim örgütlerinde liderlik, eğitim örgütünde iletişim, eğitimde etik, yönetim, eğitim örgütünde olumlu bir sosyal iklim yaratma, eğitim planlaması ve ekonomisi ve eğitim denetimi ile ilgili konuları içerir.
Dersin Öğretim Yöntemleri:
1: Anlatım, 2: Soru-Cevap, 3: Tartışma, 4: Örnek Olay İncelemesi
Dersin Ölçme Yöntemleri:
A: Sunum, B: Ödev, C: Uygulama, D: Yazılı Sınav
Dikey Sekmeler
Dersin Öğrenme Çıktıları
Dersin Öğrenme Çıktıları | Program Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1) Eğitim yönetimi ile ilgili temel kavramları anlamak. | 1, 2 | 1, 2, 4 | B, D |
2) Eğitim yönetimi kuram ve uygulamalarını anlamak. | 1, 2 | 1, 2, 4 | B, D |
3) Eğitim yönetimi süreçlerini anlamak. | 1, 7 | 1, 2, 3 | B, D |
4) Eğitim örgütlenmesinde olumlu bir sosyal iklim yaratmanın ilkelerini bilmek. | 3, 4, 5 | 1, 3, 4 | B, C, D |
5) Eğitim örgütündeki etik sorunları analiz etmek. | 4, 5, 7 | 2, 3, 4 | B, D |
6) Liderlik özelliklerinin okul yönetimi üzerindeki önemini fark etmek. | 1, 4, 7 | 2, 3, 4 | A, B |
7) Eğitim yönetimi ile ilgili ekonomik ve politik kararları anlamak. | 2, 8, 9 | 1, 2, 3 | B, D |
8) Eğitim denetiminin önemini anlamak. | 3, 4, 5 | 1, 2, 4 | B, D |
Dersin Akışı
DERS AKIŞI | ||||
Hafta | Konular | Ön Hazırlık | ||
1 | Derse giriş | |||
2 | Eğitim yönetiminin temel kavramları | |||
3 | Örgüt olarak eğitim | |||
4 | Örgütsel yapılar ve eğitim örgütleri | |||
5 | Eğitim yönetimi kuramları | |||
6 | Eğitim yönetimi süreci ve prosedürü | |||
7 | Eğitim yönetimi süreci ve prosedürü | |||
8 | Ara Sınav | |||
9 | Eğitim örgütünde liderlik | |||
10 | Eğitim örgütünde iletişim | |||
11 | Eğitim yönetiminde etik | |||
12 | Eğitim örgütünde olumlu bir sosyal iklim yaratmak | |||
13 | Eğitim planlaması ve ekonomisi | |||
14 | Eğitim denetimi | |||
15 | Genel değerlendirme ve tartışma |
Kaynaklar
KAYNAKLAR | ||||
Ders Notu | ||||
Diğer Kaynaklar |
|
Materyal Paylaşımı
MATERYAL PAYLAŞIMI | |
Dökümanlar | Ders sunum dosyaları |
Ödevler | |
Sınavlar | Ara Sınav, Final Sınavı |
Değerlendirme Sistemi
DEĞERLENDİRME SİSTEMİ | ||
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SIRA | KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav | 1 | 30 |
Ödev | 1 | 30 |
Final Sınavı | 1 | 40 |
Toplam | 100 | |
FİNALİN BAŞARIYA ORANI | 40 | |
YIL İÇİNİN BAŞARIYA ORANI | 60 | |
Toplam | 100 |
Dersin Program Çıktılarına Katkısı
DERSİN PROGRAM ÇIKTILARINA KATKISI | |||||||
No | Program Öğrenme Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Eğitim yönetimi ve planlaması alanındaki problemleri tanır, değerlendirir ve çözüme ulaştırmak için araştırma planlar. | X | |||||
2 | Alandaki yapılan yenilikleri ve yeni araştırmaları takip eder ve kritik gözle değerlendirir. | X | |||||
3 | Diğer alanlar ile işbirlikçi şekilde yeni ürünler ve araştırmalar tasarlar. | X | |||||
4 | Eğitim alanında bir kurumun işlerliğini iyileştirmek için gerekli bilgi düzeyine ve araştırma geliştirme becerisine sahip olur. | X | |||||
5 | Sahada çalışan öğretmenler ile, yöneticiler ile etkili iletişim kurar. | X | |||||
6 | Bir eğitim kurumunun ihtiyaçlarını saptar ve ihtiyaçlara uygun çözüm önerileri geliştirir. | X | |||||
7 | Alana dair temel prensipleri ve teorilerin nasıl uygulanacağını kavrar | X | |||||
8 | Alana katkıda bulunacak nitel ve nicel yöntemlerin kullanıldığı orijinal araştırmalar tasarlar. | x | |||||
9 | Alanda etik çalışma ilkelerini benimseyerek ulusal ve uluslararası düzeyde çalışmalar gerçekleştirir. | X |
AKTS İş Yükü Tablosu
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU | |||
Etkinlik | SAYISI | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü(Saat) |
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 15x toplam ders saati) | 15 | 3 | 45 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 15 | 3 | 45 |
Ödev/Sunum | 1 | 25 | 25 |
Ara Sınav | 1 | 15 | 15 |
Final | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 150 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6.0 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |