Dersin Amacı:
Bu dersin amacı yüksek lisans öğrencilerine yenilikçi öğretim yaklaşımlarını öğretebilmektir.
Dersin İçeriği:
Bu ders yenilikçi öğretim yaklaşımlarını tartışıp, takip etme fırsatı sunar.
Dersin Öğretim Yöntemleri:
1. Anlatım Yöntemi 2. Örnek Olay Yöntemi 3. Problem Çözme Yöntemi 4. Tartışma Yöntemi 5. Gösteri Yöntemi 6. Grup çalışması
Dersin Ölçme Yöntemleri:
1. Yazılı sınav 2. Çoktan seçmeli test 3. Boşluk doldurma 4. Doğru -Yanlış 5. Sözlü sınav 6. Portfolyo
Dikey Sekmeler
Dersin Öğrenme Çıktıları
Dersin Öğrenme Çıktıları | Program Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1)Öğretim kavramını bilir. | 1 | 1 | 1 |
2)Öğretim yaklaşımlarını inceler. | 2,4 | 2,3 | 2,3 |
3)Öğretim yaklaşımlarını analiz eder. | 6 | 1,3,6 | 2,3 |
4)Yeni öğretim yaklaşımlarını takip eder. | 7,9 | 1,2,3 | 3 |
5)Yeni öğretim yaklaşımlarını analiz eder. | 7,9 | 2,3,4,6 | 3 |
Dersin Akışı
DERS AKIŞI | ||
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Öğretim Kavramı | Ders kitabı ilgili bölüm |
2 | Sınıf Yönetimi | Ders kitabı ilgili bölüm |
3 | Öğretimi Planlama | Ders kitabı ilgili bölüm |
4 | Eğitimde Teknoloji Entegrasyonu | Ders kitabı ilgili bölüm |
5 | Stratejiler | Ders kitabı ilgili bölüm |
6 | Özyönetimli Öğrenme | Ders kitabı ilgili bölüm |
7 | İşbirlikli Öğrenme | Ders kitabı ilgili bölüm |
8 | Öğrenme Kuramları | Ders kitabı ilgili bölüm |
9 | Öğrenme Kuramları ve Eğitime Yansımalar | Ders kitabı ilgili bölüm |
10 | Öğrenme-Öğretme Stratejileri | Ders kitabı ilgili bölüm |
11 | Öğrenme-Öğretme Modelleri | Ders kitabı ilgili bölüm |
12 | Yeni Yaklaşımlar | Ders kitabı ilgili bölüm |
13 | Öğrenmede Yeni Yönelimler | Ders kitabı ilgili bölüm |
14 | Öğretmede Yeni Yönelimler | Ders kitabı ilgili bölüm |
Kaynaklar
KAYNAKLAR | |
Ders Notu |
Oral B.(2014), Öğrenme Öğretme Kuram ve Yaklaşımları
Borich G.(2014),Etkili Öğretim Yöntemleri |
Diğer Kaynaklar |
Materyal Paylaşımı
MATERYAL PAYLAŞIMI | |
Dokümanlar | Ders sunum dosyaları |
Ödevler | Örnek program geliştirme |
Sınavlar | Ara Sınav, Final |
Değerlendirme Sistemi
DEĞERLENDİRME SİSTEMİ | ||
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SAYI | KATKI YÜZDESİ |
Ödev | 1 | %30 |
Ara Ödev | 1 | %30 |
Final Ödevi | 1 | %40 |
Toplam | 3 | |
Finalin Başarıya Oranı | %40 | |
Yıl içinin Başarıya Oranı | %60 | |
Toplam | %100 |
Dersin Program Çıktılarına Katkısı
DERSİN PROGRAM ÇIKTILARINA KATKISI | |||||||
No | Program Öğrenme Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Eğitim programları ve öğretim alanının geçmişini, ilkelerini ve felsefesini bilmek ve uygulamak. | X | |||||
2 | Program geliştirme alanındaki ulusal ve uluslararası çağdaş gelişmelere ve uygulamalara ilişkin bilgi sahibi olmak. | X | |||||
3 | Öğrenme öğretme sürecinin değişkenlerini bilmek ve uygun tasarımlar yapmak. | X | |||||
4 | Niteliksel ve niceliksel bilimsel araştırma yöntemlerini öğrenerek, program geliştirme alanında araştırma yapmak ve sonuçları yazılı olarak sunmak. | X | |||||
5 | Bilgiye ulaşma, bilgiyi paylaşma, profesyonel gelişim ve veri analizi için internet ve teknolojiyi nasıl kullanacağını bilmek | X | |||||
6 | Gelişim, öğrenme ve kişilik gelişimiyle ilgili teorileri, bireyin yaşam boyu olumlu yönde gelişimi ve iyilik halini kolaylaştıracak şekilde öğrenmek ve uygulamak | X | |||||
7 | Öğretmenlik mesleğinin gerektirdiği niteliklere sahip olmak ve bunları sürekli geliştirmek için gerekli becerilere sahip olmak. | X | |||||
8 | Bir öğretim programını veya öğretim tasarımını bilimsel ilke ve teknikleri kullanarak değerlendirme becerisine sahip olmak. | X | |||||
9 | Sosyal, kültürel ve toplumsal sorumluluklarını kavramak ve program geliştirme alanında işe vuruk biçimde kullanmak. | X | |||||
10 | Program geliştirme sürecinde ihtiyaca yönelik projeler geliştirmek ve proje yönetim süreçlerine hâkim olmak. | X |
AKTS İş Yükü Tablosu
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU | |||
Etkinlik | SAYISI |
Süresi (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) |
Ders Süresi | 15 | 3 | 45 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 15 | 3 | 45 |
Ödev | 1 | 20 | 20 |
Ara Sınav | 1 | 20 | 20 |
Final Ödevi | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 150 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |