Dersin Dili:
Türkçe
Dersin Amacı:
Bu dersin amacı yüksek lisans öğrencilerine program geliştirebilmeyi uygulamalarla öğretebilmektir.
Dersin İçeriği:
Bu ders eğitim programlarının nasıl hazırlanıp, uygulanacağına dair yöntem geliştirme fırsatı sunar.
Dersin Öğretim Yöntemleri:
1. Anlatım Yöntemi 2. Örnek Olay Yöntemi 3. Problem Çözme Yöntemi 4. Tartışma Yöntemi 5. Gösteri Yöntemi 6. Grup çalışması
Dersin Ölçme Yöntemleri:
1. Sunum 2. Ödev 3. Uygulama
Dikey Sekmeler
Dersin Öğrenme Çıktıları
Dersin Öğrenme Çıktıları | Program Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Eğitim ve öğretime dair kavramları bilir. | 1 | 1 | 1 |
Problem analizi yapabilir. | 2,4 | 2,3 | 2,3 |
Program hedeflerini hazırlayabilir. | 6 | 1,3,6 | 2,3 |
Ölçme ve değerlendirme kriterlerini uygular. | 7,9 | 1,2,3 | 3 |
Eğitim programı geliştirir. | 7,9 | 2,3,4,6 | 3 |
Dersin Akışı
DERS AKIŞI | ||
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Öğretim Bilgisi | Ders kitabı ilgili bölüm |
2 | Eğitim Programı | Ders kitabı ilgili bölüm |
3 | Öğretim İlkeleri | Ders kitabı ilgili bölüm |
4 | Öğretim Planları | Ders kitabı ilgili bölüm |
5 | Problem Analizi ve İhtiyaç Değerlendirme | Ders kitabı ilgili bölüm |
6 | Öğretim Ortamı | Ders kitabı ilgili bölüm |
7 | Eğitim ve Öğretim Hedefleri | Ders kitabı ilgili bölüm |
8 | Öğretim Araç ve Gereçleri | Ders kitabı ilgili bölüm |
9 | Öğretim Yöntemleri | Ders kitabı ilgili bölüm |
10 | Öğretim Modeli Geliştirme | Ders kitabı ilgili bölüm |
11 | Öğretim Modeli Geliştirme ve Uygulama | Ders kitabı ilgili bölüm |
12 | Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme | Ders kitabı ilgili bölüm |
13 | Ölçme ve Değerlendirme Ölçütlerinin Belirlenmesi | Ders kitabı ilgili bölüm |
14 | Uygulamalar | Ders kitabı ilgili bölüm |
Kaynaklar
KAYNAKLAR | |
Ders Notu |
Fer S.(2009), Öğretim Tasarımı
Kemertaş İ.(2001),Uygulamalı Genel Öğretim Yöntemleri |
Diğer Kaynaklar |
Materyal Paylaşımı
MATERYAL PAYLAŞIMI | |
Dokümanlar | Ders sunum dosyaları |
Ödevler | Örnek program geliştirme |
Sınavlar | Ara Sınav, Final |
Değerlendirme Sistemi
DEĞERLENDİRME SİSTEMİ | ||
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SAYI | KATKI YÜZDESİ |
Ödev | 1 | %30 |
Ara Ödev | 1 | %30 |
Final Ödevi | 1 | %40 |
Toplam | 3 | |
Finalin Başarıya Oranı | %40 | |
Yıl içinin Başarıya Oranı | %60 | |
Toplam |
Dersin Program Çıktılarına Katkısı
DERSİN PROGRAM ÇIKTILARINA KATKISI | |||||||
No | Program Öğrenme Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Eğitim yönetimi ve planlaması alanındaki problemleri tanır, değerlendirir ve çözüme ulaştırmak için araştırma planlar. | X | |||||
2 | Alandaki yapılan yenilikleri ve yeni araştırmaları takip eder ve kritik gözle değerlendirir. | X | |||||
3 | Diğer alanlar ile işbirlikçi şekilde yeni ürünler ve araştırmalar tasarlar. | x | |||||
4 | Eğitim alanında bir kurumun işlerliğini iyileştirmek için gerekli bilgi düzeyine ve araştırma geliştirme becerisine sahip olur. | x | |||||
5 | Sahada çalışan öğretmenler ile, yöneticiler ile etkili iletişim kurar. | x | |||||
6 | Bir eğitim kurumunun ihtiyaçlarını saptar ve ihtiyaçlara uygun çözüm önerileri geliştirir. | x | |||||
7 | Alana dair temel prensipleri ve teorilerin nasıl uygulanacağını kavrar | x | |||||
8 | Alana katkıda bulunacak nitel ve nicel yöntemlerin kullanıldığı orijinal araştırmalar tasarlar. | X | |||||
9 | Alanda etik çalışma ilkelerini benimseyerek ulusal ve uluslararası düzeyde çalışmalar gerçekleştirir. | X |
AKTS İş Yükü Tablosu
DERS KATEGORİSİ | Uzmanlık / Alan Dersleri | ||
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU | |||
Etkinlik | SAYISI |
Süresi (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) |
Ders Süresi | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 12 | 3 | 36 |
Ödev | 1 | 30 | 30 |
Ara Sınav | 1 | 30 | 30 |
Final Ödevi | 1 | 29 | 29 |
Toplam İş Yükü | 125 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 5 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |