Dersin Amacı:
Öğrenciye karşılaştırmalı eğitimin tanımı, tarihi, ülkelerin karşılaştırmalı eğitimi hangi amaçlarla kullandıkları, alanın Türkiye açısından önemi, Türk eğitim sistemi açısından karşılaştırmalı eğitim konularında bilgi ve temel bir bakış açısı kazandırmaktır.
Dersin İçeriği:
Karşılaştırmalı eğitimin tanımı, kapsamı, amaçları, yararları, tarihi gelişimi, karşılaştırmalı eğitim ile ilgili yeni yaklaşımlar, yöntemler, eğitim sistemini araştırma modelleri. Türk eğitim sisteminin diğer ülkelerin eğitim sistemleriyle karşılaştırılması (ABD, Rusya, Japonya, Finlandiya, Fransa, İngiltere, Almanya gibi), çağdaş yaklaşımlar, karşılaştırmalı eğitimde karşılaşılan sorunlar.
Dikey Sekmeler
Dersin Öğrenme Çıktıları
Dersin Öğrenme Çıktıları | Program Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1. Öğrenciler karşılaştırmalı eğitim alanının ortaya çıkışını tarihsel ve gelişimsel perspektiflerle anlar. | 1,2,3,5 | 1,2,3,4,6 | 1,2 |
2. Öğrenciler, karşılaştırmalı eğitim hakkındaki bakış açılarıyla ilgili bilgi sahibi olur. | 1,2,3,5 | 1,2,3,4,6 | 1,2 |
3. Öğrenciler farklı ülkelerin eğitim sistemleri ile Türkiye Eğitim sistemini karşılaştırabilecektir. | 1,2,3,5,8 | 1,2,3,4,6 | 1,2 |
4. Öğrenciler uluslararası eğitim sorunlarını eleştirel bir şekilde analiz edebilir ve karşılaştırmalı eğitim kavramlarını kullanarak uluslararası eğitim sorunlarına olası sürdürülebilir çözümler sunabilir. | 1,2,3,5,8,9 | 1,2,3,4,6 | 1,2 |
Öğretim Yöntemleri: | 1. Anlatım Yöntemi 2. Örnek Olay Yöntemi 3. Problem Çözme Yöntemi 4. Tartışma Yöntemi 5. Gösteri Yöntemi 6. Grup çalışması |
Ölçme Yöntemleri: | 1. Yazılı sınav 2. Çoktan seçmeli test 3. Boşluk doldurma 4. Doğru -Yanlış 5. Sözlü sınav 6. Portfolyo |
Dersin Akışı
DERS AKIŞI | ||
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 |
Dersin tanıtımı, eğitime giriş
Karşılaştırmalı eğitim kavramına bakış |
|
2 | Karşılaştırmalı eğitim biliminin gelişimi | |
3 | Karşılaştırmalı eğitimde perspektifler | |
4 | Karşılaştırmalı eğitimde perspektifler | |
5 | Eğitim tarihindeki temel gelişmeler | |
6 | Türk eğitim sistemi ve karşılaştırmalı eğitim | |
7 | Türk eğitim sistemi ve karşılaştırmalı eğitim | |
8 | Vize | |
9 | Türk eğitim sistemi ve karşılaştırmalı eğitim | |
10 | Türk eğitim sistemi ve farklı ülkelerin eğitim sistemlerinin karşılaştırılması | |
11 | Türk eğitim sistemi ve farklı ülkelerin eğitim sistemlerinin karşılaştırılması | |
12 | Türk eğitim sistemi ve farklı ülkelerin eğitim sistemlerinin karşılaştırılması | |
13 | Vaka çalışmaları sunumu | |
14 | Vaka çalışmaları sunumu | |
15 | Final |
Değerlendirme Sistemi
DEĞERLENDİRME SİSTEMİ | ||
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SIRA | KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav | 1 | %40 |
Kısa Sınav | - | - |
Ödev | 2 | %60 |
Toplam | %100 | |
Finalin Başarıya Oranı | %60 | |
Yıl içinin Başarıya Oranı | %40 | |
Toplam | %100 |
Dersin Program Çıktılarına Katkısı
DERSİN PROGRAM ÇIKTILARINA KATKISI | |||||||
No | Program Öğrenme Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Eğitim programları ve öğretim alanının geçmişini, ilkelerini ve felsefesini bilmek ve uygulamak. | X | |||||
2 | Program geliştirme alanındaki ulusal ve uluslararası çağdaş gelişmelere ve uygulamalara ilişkin bilgi sahibi olmak. | X | |||||
3 | Öğrenme öğretme sürecinin değişkenlerini bilmek ve uygun tasarımlar yapmak. | X | |||||
4 | Niteliksel ve niceliksel bilimsel araştırma yöntemlerini öğrenerek, program geliştirme alanında araştırma yapmak ve sonuçları yazılı olarak sunmak. | X | |||||
5 | Bilgiye ulaşma, bilgiyi paylaşma, profesyonel gelişim ve veri analizi için internet ve teknolojiyi nasıl kullanacağını bilmek | X | |||||
6 | Gelişim, öğrenme ve kişilik gelişimiyle ilgili teorileri, bireyin yaşam boyu olumlu yönde gelişimi ve iyilik halini kolaylaştıracak şekilde öğrenmek ve uygulamak | X | |||||
7 | Öğretmenlik mesleğinin gerektirdiği niteliklere sahip olmak ve bunları sürekli geliştirmek için gerekli becerilere sahip olmak. | X | |||||
8 | Bir öğretim programını veya öğretim tasarımını bilimsel ilke ve teknikleri kullanarak değerlendirme becerisine sahip olmak. | X | |||||
9 | Sosyal, kültürel ve toplumsal sorumluluklarını kavramak ve program geliştirme alanında işe vuruk biçimde kullanmak. | X | |||||
10 | Program geliştirme sürecinde ihtiyaca yönelik projeler geliştirmek ve proje yönetim süreçlerine hâkim olmak. | X |
AKTS İş Yükü Tablosu
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU | |||
Etkinlik | SAYISI |
Süresi (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) |
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 15x toplam ders saati) | 15 | 3 | 45 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 15 | 4 | 60 |
Ara Sınav | 1 | 12 | 12 |
Kısa Sınav | - | - | - |
Ödev | 2 | 12 | 24 |
Toplam İş Yükü | 141 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 5,64 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |