• TR
  • EN
Ders Kodu: 
EPÖ 508
Ders Dönemi: 
Bahar
Ders Tipi: 
Zorunlu
Teori Saati: 
0
Uygulama Saati: 
0
Kredi: 
0
AKTS: 
6
Dersin Dili: 
İngilizce
Dersin Amacı: 
Öğrenciler uzmanlık konularıyla ilgili araştırma yapabilme spesifik araştırma örneklerini ve belli alanlardaki seçilmiş çalışmaları inceleyecek, bunların ışığında kendi tezlerini şekillendirecek ve sınıfta sunarak birbirlerinden geribildirim alabilecektir.
Dersin İçeriği: 

Program geliştirme çalışmalarından örnekler, programların ortak ve ayrılan yönlerinin belirlenmesi, örnek bir program geliştirme çalışmasının desenlenmesi. Alanla ilgili derinlemesine araştırma yapılması, Yüksek Lisans tezi olabilecek konuların seçilerek ön hazırlıklarının gerçekleştirilmesi ve araştırma formatına uygun biçimde seminer hazırlanarak sunulması.

Dersin Öğretim Yöntemleri: 
1. Anlatım Yöntemi 2. Örnek Olay Yöntemi 3. Problem Çözme Yöntemi 4. Tartışma Yöntemi 5. Gösteri Yöntemi 6. Grup çalışması
Dersin Ölçme Yöntemleri: 
1. Yazılı sınav 2. Çoktan seçmeli test 3. Boşluk doldurma 4. Doğru -Yanlış 5. Sözlü sınav 6. Portfolyo

Dikey Sekmeler

Dersin Öğrenme Çıktıları

Dersin Öğrenme Çıktıları Program Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1) Öğrenci bireyin, toplumun ve konu alanının ihtiyaçlarına uygun olacak bir araştırma tasarımı geliştirebilir. 6,7,10 1, 2, 3, 5,6 1, 7, 8
2) Öğrenci alanda yapılmış çalışmaları eleştirel bir bakış açısıyla inceleyebilir, değerlendirebilir ve kendi tez konusunu belirleme sürecinde bu çalışmalardan faydalanabilir. 6,7,10  
1, 2, 3, 5,6
1, 7, 8
3) Öğrenci tez konusunu belirleyerek seçeceği metodlar ve araştırma deseni doğrultusunda tez önerisini hazırlayabilir. 6,7,10  
1, 2, 3, 5,6
1, 7, 8

 

Öğretim Yöntemleri: 1. Anlatım Yöntemi  2. Örnek Olay Yöntemi   3. Problem Çözme Yöntemi 4. Tartışma Yöntemi 5. Gösteri Yöntemi   6. Grup çalışması
Ölçme Yöntemleri: 1. Yazılı sınav    2. Çoktan seçmeli test     3. Boşluk doldurma             4. Doğru -Yanlış        5. Sözlü sınav         6. Portfolyo 

Dersin Akışı

DERS AKIŞI
Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Derse giriş, dersin planlanması ve amaçların belirlenmesi  
2 Bilimsel araştırma sürecine genel bakış  
3 Alanda güncel konuların tartışılması  
4 Literatür tarama  
5 Literatür tarama  
6 Seçilen konuyla ilgili çalışmaların değerlendirilmesi ve tartışma  
7 Seçilen konuyla ilgili çalışmaların değerlendirilmesi ve tartışma  
8 Literatür tarama, araştırmanın amacı, önemi ve metodunun yazılması  
9 Literatür tarama, araştırmanın amacı, önemi ve metodunun yazılması  
10 Sunum  
11 Sunum  
12 Sunum  
13 Sunum  
14 Sunum  
15 Genel değerlendirme  

 

Değerlendirme Sistemi

DEĞERLENDİRME SİSTEMİ
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SIRA KATKI YÜZDESİ
Ders içi sunum ve çalışmalar 1 %40
Final 1 %60
Toplam   %100
Finalin Başarıya Oranı   %60
Yıl içinin Başarıya Oranı    
Toplam   %100

 

Dersin Program Çıktılarına Katkısı

DERSİN PROGRAM ÇIKTILARINA KATKISI
No Program Öğrenme Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5  
1 Eğitim programları ve öğretim alanının geçmişini, ilkelerini ve felsefesini bilmek ve uygulamak.       X    
2 Program geliştirme alanındaki ulusal ve uluslararası çağdaş gelişmelere ve uygulamalara ilişkin bilgi sahibi olmak.       X    
3 Öğrenme öğretme sürecinin değişkenlerini bilmek ve uygun tasarımlar yapmak.     X      
4 Niteliksel ve niceliksel bilimsel araştırma yöntemlerini öğrenerek, program geliştirme alanında araştırma yapmak ve sonuçları yazılı olarak sunmak.         X  
5 Bilgiye ulaşma, bilgiyi paylaşma, profesyonel gelişim ve veri analizi için internet ve teknolojiyi nasıl kullanacağını bilmek         X  
6 Gelişim, öğrenme ve kişilik gelişimiyle ilgili teorileri, bireyin yaşam boyu olumlu yönde gelişimi ve iyilik halini kolaylaştıracak şekilde öğrenmek ve uygulamak   X        
7 Öğretmenlik mesleğinin gerektirdiği niteliklere sahip olmak ve bunları sürekli geliştirmek için gerekli becerilere sahip olmak.   X        
8 Bir öğretim programını veya öğretim tasarımını bilimsel ilke ve teknikleri kullanarak değerlendirme becerisine sahip olmak.     X      
9 Sosyal, kültürel ve toplumsal sorumluluklarını kavramak ve program geliştirme alanında işe vuruk biçimde kullanmak. X          
10 Program geliştirme sürecinde ihtiyaca yönelik projeler geliştirmek ve proje yönetim süreçlerine hâkim olmak.       X    

 

AKTS İş Yükü Tablosu

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik SAYISI Süresi
(Saat)
Toplam
İş Yükü
(Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 15x toplam ders saati) 15 3 45
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 15 20 300
Ders içi çalışmalar-sunumlar 1 40 40
Final 1 60 60
Toplam İş Yükü     445
Toplam İş Yükü / 25 (s)     17,8
Dersin AKTS Kredisi     18