Bu ders yüksek lisans öğrencilerin eğitim alanında bir araştırmayı yapmak için gerekli olan bilgileri ve yeterlilikleri edinmeleri fırsatlar sağlar. Bu öğrenmelerin yardımı ile yüksek lisans programında yapacakları tez ve araştırmalarını dizayn edebilme kabiliyeti kazanırlar.
Dikey Sekmeler
Dersin Öğrenme Çıktıları
Dersin Öğrenme Çıktıları | Program Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|
2&5&7 | 1&2&3 | A |
|
2&5&9 | 1&2&3 | A&D |
|
2&6&4&8 | 1&2&3 | A&C&D |
|
1&3&4 | 1&2&3 | A&C&D |
|
2&3&4 | 1&3&4 | A&C&D |
|
2&3&4&8 | 1&2&3 | A&C&D |
|
2&3&4&8 | 1&2&3 | A&C&D |
|
2&3&4&8 | 1&2&3 | A&C&D |
|
2&3&4&8 | 1&2&3 | A&C&D |
|
2&3&4&8 | 1&2&3 | A&D |
|
2&3&4&8 | 1&2&3 | A&D |
|
2&3&4&8 | 1&2&3 | A&D |
|
2&3&4&8 | 1&2&3 | D |
Dersin Akışı
DERS AKIŞI | ||
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 |
Eğitim Araştırmalarında Etik
Eğitim Araştırmalarının Doğası |
Ders Kitabi ilgili Bölüm ve Örnek Gönüllü Katilim ve İzin Formları |
2 |
Araştırma Problemi
Araştırma Amaç Cümlesi ve Sorusu |
Ders Kitabi ilgili Bölüm ve Örnek Araştırma Makaleleri |
3 |
Literatur Taraması
APA referanslaması Veri tabanında arama yapma ve indexleri anlama |
APA 6 kitabi ve sunumu |
4 |
Değişkenler ve Hipotezler
Örneklem |
Ders Kitabi ilgili Bölüm ve Örnek Araştırma Makaleleri |
5 |
Veri Toplama Araçları ve Sureci
Geçerlik ve Güvenilirlik Ic Geçerlik ve Tehditleri |
Ders Kitabi ilgili Bölüm ve Örnek Araştırma Makaleleri |
6 | Betimleyici İstatistik | Ders Kitabi ilgili Bölüm ve Örnek Araştırma Makaleleri |
7 | Yordayici İstatistik | Ders Kitabi ilgili Bölüm ve Örnek Araştırma Makaleleri |
8 |
Nicel Araştırmaların Doğası
Deneysel Araştırmalar Tek Denekli Desenler |
Ders Kitabi ilgili Bölüm ve Örnek Araştırma Makaleleri |
9 | ARA SINAV | ARA SINAV |
10 |
İlişkisel Araştırmalar
Nedensel Karşılaştırma Araştırmaları |
Ders Kitabi ilgili Bölüm ve Örnek Araştırma Makaleleri |
11 |
Tarama Araştırmaları
Eylem Araştırması |
Ders Kitabi ilgili Bölüm ve Örnek Araştırma Makaleleri |
12 |
Nitel Araştırmalar
Beş nitel araştırma yaklaşımı |
Ders Kitabi ilgili Bölüm ve Örnek Araştırma Makaleleri |
13 |
Gözlem ve Mülakat
İçerik Analizi |
Ders Kitabi ilgili Bölüm ve Örnek Araştırma Makaleleri |
14 | Karma Metot | Ders Kitabi ilgili Bölüm ve Örnek Araştırma Makaleleri |
Kaynaklar
KAYNAKLAR | |
Ders Notu |
Creswell, J.W. (2011). Qualitative inquiry & research design: Choosing among five approaches. Thousand Oaks: Sage Publications.
Creswell, J.W. (2012). Educational research. Planning, conducting, and evaluating quantitative and qualitative research (4th ed.). Boston, MA: Pearson Education Inc. Fraenkel, J.R., Wallen, N.E., & Hyun, H.H. (2011). How to design and evaluate research in education. (8th ed.). New York: McGraw-Hill, Inc. Publication Manual of the American Psychological Association (APA) (5th ed.). (2001). Washington, D.C.: American Psychological Association. |
Diğer Kaynaklar | Alanda yayınlanmış makaleler ve nicel bir yüksek lisans tezi |
Materyal Paylaşımı
MATERYAL PAYLAŞIMI | |
Dökümanlar | Ders sunum dosyaları |
Ödevler | Nicel Makale Analizi, Konferans Tanıtım Sunumu |
Dönem Final Projesi | Araştırma Önerisi Yazma |
Sınavlar | Ara Sınav |
Değerlendirme Sistemi
DEĞERLENDİRME SİSTEMİ | ||
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SAYI | KATKI YÜZDESİ |
Ara-Sinav | 1 | %30 |
Ödevler (Makale Kritiği ve Konferans Tanıtım Sunumu) | 2 | %20 |
Final Ödevi | 1 | %50 |
Toplam | 4 | %100 |
Finalin Başarıya Oranı | %50 | |
Yıl içinin Başarıya Oranı | %50 | |
Toplam |
Dersin Program Çıktılarına Katkısı
DERSİN PROGRAM ÇIKTILARINA KATKISI | |||||||
No | Program Öğrenme Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Eğitim yönetimi ve planlaması alanındaki problemleri tanır, değerlendirir ve çözüme ulaştırmak için araştırma planlar. | X | |||||
2 | Alandaki yapılan yenilikleri ve yeni araştırmaları takip eder ve kritik gözle değerlendirir. | X | |||||
3 | Diğer alanlar ile işbirlikçi şekilde yeni ürünler ve araştırmalar tasarlar. | x | |||||
4 | Eğitim alanında bir kurumun işlerliğini iyileştirmek için gerekli bilgi düzeyine ve araştırma geliştirme becerisine sahip olur. | x | |||||
5 | Sahada çalışan öğretmenler ile, yöneticiler ile etkili iletişim kurar. | x | |||||
6 | Bir eğitim kurumunun ihtiyaçlarını saptar ve ihtiyaçlara uygun çözüm önerileri geliştirir. | x | |||||
7 | Alana dair temel prensipleri ve teorilerin nasıl uygulanacağını kavrar | x | |||||
8 | Alana katkıda bulunacak nitel ve nicel yöntemlerin kullanıldığı orijinal araştırmalar tasarlar. | X | |||||
9 | Alanda etik çalışma ilkelerini benimseyerek ulusal ve uluslararası düzeyde çalışmalar gerçekleştirir. | X |
AKTS İş Yükü Tablosu
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU | |||
Etkinlik | SAYISI |
Süresi (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) |
Ders Süresi | 13 | 3 | 39 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 13 | 2 | 26 |
Ara Sınav | 1 | 15 | 15 |
Ara Ödev | 2 | 15 | 30 |
Final Ödevi | 1 | 40 | 40 |
Toplam İş Yükü | 30 | 70 | 150 |
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |