• TR
  • EN
Ders Kodu: 
PCG 590
Ders Dönemi: 
Bahar
Ders Tipi: 
Zorunlu
Teori Saati: 
0
Uygulama Saati: 
0
Kredi: 
0
AKTS: 
60
Dersin Dili: 
İngilizce
Dersin Amacı: 
Öğrencinin danışmanı gözetiminde tez çalışmasını gerçekleştirdiği bir süreçtir. Bilimsel bir araştırmanın nasıl olması gerektiğini uygulayarak öğrenmesini ve benimsemesi, Tez çalışmasına başlayan öğrencinin tezi ile ilgili konulara hâkim olmasını sağlamak amaçlanır.
Dersin İçeriği: 

Dersin içeriği öğrencileri, tez konusu belirleme, tez araştırma ve yazma süreci konularında eğitmektir.  Ayrıntılı içeriği her bir danışman öğretim üyesi tarafından belirlenir.

Dersin Öğretim Yöntemleri: 
1. Anlatım 2. Örnek Olay 3. Tartışma 4. Gösterim 5. Grup çalışması 6. Mikroöğretim 7. Problem Çözme
Dersin Ölçme Yöntemleri: 
1. Yazılı sınav 2. Çoktan seçmeli test 3. Boşluk doldurma 4. Doğru -Yanlış 5. Sözlü sınav 6. Portfolyo

Dikey Sekmeler

Dersin Öğrenme Çıktıları

Dersin Öğrenme Çıktıları Program Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1) Tezi ile ilgili konularda ileri düzeyde bilgi sahibi olur. 1,2,3,8 1,2,3,4,5,6 1,2,3
2) Tez çalışmasını yürütebilir. 1,2,3,8 1,2,3,4,5,6 1,2,3
3) Literatür araştırması ve değerlendirmesi yapabilir. 1,2,3,8 1,2,3,4,5,6 1,2,3

 

Dersin Akışı

DERS AKIŞI
Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Literatür değerlendirmesi  
2 Literatür değerlendirmesi  
3 Literatür değerlendirmesi  
4 Tez konusunda ileri düzey bilgiler  
5 Tez konusunda ileri düzey bilgiler  
6 Tez konusunda ileri düzey bilgiler  
7 Değerlendirme  
8 Tez konusunda son literatür incelemesi  
9 Tez konusunda son literatür incelemesi  
10 Tez konusunda son literatür incelemesi  
11 Tez çalışmaları hakkında tartışma yapma  
12 Tez çalışmaları hakkında tartışma yapma  
13 Problem durumunun ele alınması  
14 Tezin yazılması süreçleri  
15 Final  

 

Kaynaklar

-

Materyal Paylaşımı

-

Değerlendirme Sistemi

DEĞERLENDİRME SİSTEMİ
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SAYI KATKI YÜZDESİ
Vize çalışması - -
Final çalışması 1 100
Toplam   100
Finalin Başarıya Oranı   100
Yıl içinin Başarıya Oranı   100
Toplam   100

 

Dersin Program Çıktılarına Katkısı

DERSİN PROGRAM ÇIKTILARINA KATKISI
Program Öğrenme Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1.PDR’nin geçmişini, temel felsefesini ve ilkelerini bilmek ve uygulamak       X  
2.PDR alanında koordinasyon, konsültasyon/müşavirlik ve süpervizyonun anlam ve önemini kavramak ve uygulayabilmek       X  
3.Ulusal ve uluslar arası PDR dernekleri tarafından kabul edilmiş etik kuralları bilmek ve uygulamak     X    
4.Çok kültürlü bir yaklaşımla herkesi olduğu gibi/her türlü özellikleriyle kabul etmeyi öğrenmek X        
5.Kültürel farkındalık, kültürel sosyal adalet, çatışma çözme ve diğer kültürel davranışlarıyla ilgili teorileri/bilgileri; insan ruhunun, aklının ve bedeninin gelişimi ve sağlığı için öğrenmek ve uygulamak X        
6.Gelişim, öğrenme ve kişilik gelişimiyle ilgili teorileri, bireyin yaşam boyu olumlu yönde gelişimi ve iyilik halini kolaylaştıracak şekilde öğrenmek ve uygulamak X        
7.Normal ve anormal davranışları etkileyen çevresel faktörleri, psikopatolojiyi, özürlülük durumlarını ve gelişim sürecindeki krizleri anlamak X        
8.Global ekonomide belirli gruplara uygulananları da içerecek şekilde, kariyer danışmanlığı, süreçleri, teknikleri ve kaynakları kariyer gelişimi ile karar verme modellerini öğrenmek ve uygulamak       X  
9.Psikolojik danışmanlık teorilerini öğrenerek uygulamada danışanlara uygun müdahale tekniklerini farketmek ve kullanmak X        
10.Grup sürecini, grup üyelerinin rol ve davranışlarını, grup çalışmasının terapötik faktörlerini, gelişimsel aşama içeren grup dinamiklerinin ilke ve tekniklerini öğrenmek X        

 

AKTS İş Yükü Tablosu

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik SAYISI Süresi
(Saat)
Toplam
İş Yükü
(Saat)
Ders Süresi 15 1 15
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 10 50 500
Ödev - - -
Vize - - -
Final Ödevi 15 65 975
       
Toplam İş Yükü     1490
Toplam İş Yükü / 25 (s)     59,6
Dersin AKTS Kredisi     60