Dersin Dili:
İngilizce
Dersin Amacı:
Bu dersin amacı öğrencilere temel grupla danışma yaklaşımlarını öğretmektir.
Dersin İçeriği:
Grupla psikolojik danışma işleyişi, süreci ve grup dinamikleri hakkında bilgileri kapsamaktadır.
Dersin Öğretim Yöntemleri:
1. Anlatım Yöntemi 2. Örnek Olay Yöntemi 3. Problem Çözme Yöntemi 4. Tartışma Yöntemi 5. Gösteri Yöntemi 6. Grup çalışması
Dersin Ölçme Yöntemleri:
1. Yazılı sınav 2. Çoktan seçmeli test 3. Boşluk doldurma 4. Doğru -Yanlış 5. Sözlü sınav 6. Portfolyo
Dikey Sekmeler
Dersin Öğrenme Çıktıları
Dersin Öğrenme Çıktıları | Program Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1) Grupla psikolojik danışma hakkında kapsamlı bilgi edinir. | 1,2,3,9,10 | 1,2,3,4,5 | 1,6 |
2) Grupla psikolojik danışmayı, grup rehberliğinden ve grup psikoterapisinden ayırır. | 1,2,3,9,10 | 1,2,3,4,5 | 1,6 |
3) Grup süreci hakkında bilgi edinir. | 1,2,3,9,10 | 1,2,3,4,5 | 1,6 |
4) Grupla psikolojik danışma temel kavramlarını bilir. | 1,2,3,9,10 | 1,2,3,4,5 | 1,6 |
5) Grup liderliği hakkında bilgi kazanır. | 1,2,3,9,10 | 1,2,3,4,5 | 1,6 |
6) Grupla psikolojik danışma tekniklerini öğrenir. | 1,2,3,9,10 | 1,2,3,4,5 | 1,6 |
Kaynaklar
KAYNAKLAR | |
Ders Notu | |
Diğer Kaynaklar |
Theory & Practice of Group Psychotherapy, Irvin Yalom
Theory & Practice of Group Counseling, Gerald Corey |
Materyal Paylaşımı
Sınıf içinde ve elektronik ortamda paylaşılmaktadır.
Değerlendirme Sistemi
DEĞERLENDİRME SİSTEMİ | ||
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SAYI | KATKI YÜZDESİ |
Ödev | 4 | 40 |
Final sunumu | 1 | 60 |
Toplam | 40 | |
Finalin Başarıya Oranı | 60 | |
Yıl içinin Başarıya Oranı | 40 | |
Toplam | 100 |
Dersin Program Çıktılarına Katkısı
DERSİN PROGRAM ÇIKTILARINA KATKISI | ||||||||
No | Program Öğrenme Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||||
1 | PDR’nin geçmişini, temel felsefesini ve ilkelerini bilmek ve uygulamak | X | ||||||
2 | PDR alanında koordinasyon, konsültasyon/müşavirlik ve süpervizyonun anlam ve önemini kavramak ve uygulayabilmek | X | ||||||
3 | Ulusal ve uluslar arası PDR dernekleri tarafından kabul edilmiş etik kuralları bilmek ve uygulamak | X | ||||||
4 | Çok kültürlü bir yaklaşımla herkesi olduğu gibi/her türlü özellikleriyle kabul etmeyi öğrenmek | X | ||||||
5 | Kültürel farkındalık, kültürel sosyal adalet, çatışma çözme ve diğer kültürel davranışlarıyla ilgili teorileri/bilgileri; insan ruhunun, aklının ve bedeninin gelişimi ve sağlığı için öğrenmek ve uygulamak | X | ||||||
6 | Gelişim, öğrenme ve kişilik gelişimiyle ilgili teorileri, bireyin yaşam boyu olumlu yönde gelişimi ve iyilik halini kolaylaştıracak şekilde öğrenmek ve uygulamak | X | ||||||
7 | Normal ve anormal davranışları etkileyen çevresel faktörleri, psikopatolojiyi, özürlülük durumlarını ve gelişim sürecindeki krizleri anlamak | X | ||||||
8 | Global ekonomide belirli gruplara uygulananları da içerecek şekilde, kariyer danışmanlığı, süreçleri, teknikleri ve kaynakları kariyer gelişimi ile karar verme modellerini öğrenmek ve uygulamak | X | ||||||
9 | Psikolojik danışmanlık teorilerini öğrenerek uygulamada danışanlara uygun müdahale tekniklerini farketmek ve kullanmak | X | ||||||
10 | Grup sürecini, grup üyelerinin rol ve davranışlarını, grup çalışmasının terapötik faktörlerini, gelişimsel aşama içeren grup dinamiklerinin ilke ve tekniklerini öğrenmek | X |
AKTS İş Yükü Tablosu
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU | |||
Etkinlik | SAYISI |
Süresi (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) |
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 15x toplam ders saati) | 15 | 3 | 45 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 15 | 4 | 60 |
Vize | - | - | - |
Ödev | 2 | 15 | 30 |
Final | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 145 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 5,8 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |