• TR
  • EN
Ders Kodu: 
EDGN 528
Ders Dönemi: 
Güz
Ders Tipi: 
Zorunlu
Teori Saati: 
3
Uygulama Saati: 
0
Kredi: 
3
AKTS: 
6
Dersin Dili: 
İngilizce
Dersin Amacı: 
Bu dersin temel amacı, eğitim alanında, ampirik araştırma yapabilmek için gerekli olan bilgi ve becerileri öğrencilere kazandırmaktır. Öğrenci, araştırma sürecindeki tüm aşamaları (araştırma sorusu yazma, literatür tarama, teorik çerçeve oluşturma, örneklem seçme, uygun data analizi yöntemini belirleme, veri toplama ve bulguların yorumlanması) kendi tasarladığı bir araştırma önerisinde uygulamalı olarak öğrenir.
Dersin İçeriği: 

Bilimsel araştırma sürecinin doğası, eğitimde araştırma yaklaşımları, araştırma problemi oluşturma, literatür taraması, hipotez oluşturma, araştırma modelleri, veri toplama, verilerin yorumlanması ve araştırmanın rapora dönüştürülmesi konularında temel bilgiler.

Dersin Öğretim Yöntemleri: 
1. Anlatım Yöntemi 2. Örnek Olay Yöntemi 3. Problem Çözme Yöntemi 4. Tartışma Yöntemi 5. Gösteri Yöntemi 6. Grup çalışması
Dersin Ölçme Yöntemleri: 
1. Yazılı sınav 2. Çoktan seçmeli test 3. Boşluk doldurma 4. Doğru -Yanlış 5. Sözlü sınav 6. Portfolyo

Dikey Sekmeler

Dersin Öğrenme Çıktıları

Dersin Öğrenme Çıktıları Program Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1)Eğitim araştırmalarındaki temel kavramları, ilkeleri ve metotları bilir. 1,2,3,4,6 1 1,2,4,5
2)İyi bir araştırma sorusu ve soruya uygun araştırma modelini oluşturur. 1,2,3,4,6 1 1,2,4,5
3)Araştırma verisinin nasıl yorumlanacağına ilişkin temel bilgiyi edinir. 1,2,3,4,6 1 1,2,4,5
4)Okuduğu bir araştırmayı eleştirel bir bakış açısıyla inceleyebilir. 1,2,3,4,6 1 1,2,4,5

Dersin Akışı

DERS AKIŞI
Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Derse giriş, eğitsel araştırmaların doğası  
2 Araştırma sorusunun belirlenmesi  
3 Etik ve araştırma  
4 Değişkenler ve hipotez  
5 Örneklem seçimi

Ölçme araçlarının seçimi

 
6 Geçerlik ve güvenilirlik  
7 Literatür taraması  
8 Tarama araştırmaları  
9 Korelasyonel araştırmalar  
10 Nedensel karşılaştırma araştırmaları  
11 Deneysel araştırmalar  
12 Nitel araştırma ve çeşitleri  
13 Nitel araştırmalarda data analizi ve raporlama   
14 Öğrenci ödevlerinin tartışılması  
15 Final  

Kaynaklar

KAYNAKLAR
Diğer Kaynaklar Frankeel, Wallen, (2011). How to Design and Evaluate Research in Education. New York: McGraw-Hill

Büyüköztürk, Akgün, Karadeniz Demirel, Kılıç Çakmak (2018). Bilimsel Araştırma Yöntemleri. PegemA, Ankara.

Materyal Paylaşımı

Sınıf içinde ve mail yoluyla paylaşılmaktadır.

Değerlendirme Sistemi

DEĞERLENDİRME SİSTEMİ
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SIRA KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav - -
Ödev(ler) 4 %40
Final 1 %60
Toplam   %100
Finalin Başarıya Oranı   %60
Yıl içinin Başarıya Oranı   %40
Toplam   %100

 

Dersin Program Çıktılarına Katkısı

DERSİN PROGRAM ÇIKTILARINA  KATKISI Katkı Düzeyi
  1 2 3 4 5  
1. PDR’nin geçmişini, temel felsefesini ve ilkelerini bilmek ve uygulamak   X        
2. PDR alanında koordinasyon, konsültasyon/müşavirlik ve süpervizyonun anlam ve önemini kavramak ve uygulayabilmek   X        
3. Ulusal ve uluslararası PDR dernekleri tarafından kabul edilmiş etik kuralları bilmek ve uygulamak X          
4. Çok kültürlü bir yaklaşımla herkesi olduğu gibi/her türlü özellikleriyle kabul etmeyi öğrenmek X          
5. Kültürel farkındalık, kültürel sosyal adalet, çatışma çözme ve diğer kültürel davranışlarıyla ilgili teorileri/bilgileri; insan ruhunun, aklının ve bedeninin gelişimi ve sağlığı için öğrenmek ve uygulamak X          
6. Gelişim, öğrenme ve kişilik gelişimiyle ilgili teorileri, bireyin yaşam boyu olumlu yönde gelişimi ve iyilik halini kolaylaştıracak şekilde öğrenmek ve uygulamak   X        
7. Normal ve anormal davranışları etkileyen çevresel faktörleri, psikopatolojiyi, özürlülük durumlarını ve gelişim sürecindeki krizleri anlamak X          
8. Global ekonomide belirli gruplara uygulananları da içerecek şekilde, kariyer danışmanlığı, süreçleri, teknikleri ve kaynakları kariyer gelişimi ile karar verme modellerini öğrenmek ve uygulamak   X        
9. Psikolojik danışmanlık teorilerini öğrenerek uygulamada danışanlara uygun müdahale tekniklerini fark etmek ve kullanmak X          
10. Grup sürecini, grup üyelerinin rol ve davranışlarını, grup çalışmasının terapötik faktörlerini, gelişimsel aşama içeren grup dinamiklerinin ilke ve tekniklerini öğrenmek X        

AKTS İş Yükü Tablosu

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik SAYISI Süresi
(Saat)
Toplam
İş Yükü
(Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 15x toplam ders saati) 15 3 45
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 15 3 45
Ara Sınav 1 12 12
Kısa Sınav - - -
Ödev 2 6 12
Final 1 12 12
Toplam İş Yükü     148
Toplam İş Yükü / 25 (s)     5,92
Dersin AKTS Kredisi     6