Dersin Amacı:
Psikoloji ve eğitim alanında bireyi tanımak ve bireysel farklılıkları ortaya çıkarmak adına kullanılan testler ve test dışı teknikler hakkında bilgi kazandırmak; zekâ, kişilik, tutum, ilgi testlerini ve bireyi tanımaya yönelik test dışı teknikleri tanıtmak; bunların birey ve gruplara dönük uygulamalarına ilişkin bilgi vermek; bu testlerin raporlanma sürecini açıklamak.
Dersin İçeriği:
Bireyi değerlendirmenin kapsam ve amaçlarını kavrayabilme, bireyi değerlendirmede amaca uygun geçerli ve güvenilir test ve test dışı teknikleri seçebilme ve uygulayabilme, öğrencilere uygulanan test ve test dışı teknikleri puanlayabilme, test uygulamalarından elde edilen ham puanları standart puanlara çevirebilme ve yorumlayabilme, öğrencilere uygulanan test ve test dışı tekniklerin sonuçlarını rapor edebilme.
Dersin Öğretim Yöntemleri:
1. Anlatım Yöntemi 2. Örnek Olay Yöntemi 3. Problem Çözme Yöntemi 4. Tartışma Yöntemi 5. Gösteri Yöntemi 6. Grup çalışması
Dersin Ölçme Yöntemleri:
1. Yazılı sınav 2. Çoktan seçmeli test 3. Boşluk –doldurma 4. Doğru -Yanlış 5. Sözlü sınav 6. Portfolyo 7. Vaka Analizi