Ruhdilbilim bireylerin dili nasıl anladıklarını, işlediklerini, edindiklerini ve konuştuklarını araştıran disiplinlerarası bir bilim dalıdır. Bu disiplinlerarası yapısı dilbilim, psikoloji, felsefe ve yapay zeka teori ve uygulamalarıyla şekillenmiştir.
Dikey Sekmeler
Dersin Öğrenme Çıktıları
Dersin Öğrenme Çıktıları | Program Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Ruhdilbilim ile ilgili konularda sağlam bir altyapı edinir.
|
|
1,2 | B,D |
Dil edininimde bilişsel süreçlerin iki dillilik açısından incelemeyi öğrenir. |
1,2 | A,C | |
|
1,2 | D |
Dersin Akışı
DERS AKIŞI | ||||
HAFTA | Konular | Ön Hazırlık | ||
1 |
Derse Giriş ve tanıtım
|
|||
2 | Dili Tanımlamak |
Harley Ch.1: The study of language
Harley Ch.2: Describing language
|
||
3 |
- Dil ve Beyin - Afazi
|
|||
4 |
- Çocuklarda Dil ve kelime gelişimi - Dil bilgisi Edinimi - Kritik ve Hassas Periyod
|
Harley Ch. 4: Language development
|
||
5 |
İki Dillilerde Dil Bilgisi Aşamaları İkinci Yabancı dilde bilişsel gelişim İki dillilerin beyninde iki farklı dilin etkileri İki dilli beyninde dilin temsili
|
Harley Ch. 5: Bilingualism and second language acquisition |
||
6 |
İki dilli beyninde kelime organizasyonu Kelime Erişimi
|
Harley Ch.6: Recognizing visual words
|
||
7 |
|
Harley Ch.11: Word meaning
|
||
8 |
Dil 1 ve Dil 2’de normal okuma süreci Gelişimsel okuma bozuklukları Edinilmiş okuma bozuklukları
|
Harley Ch. 7: Reading Harley Ch. 8: Learning to read and spell |
||
9 |
Dil 1 ve Dil 2de fonetik parçaları tanımlamak Akustik bir belirteç olarak VOT Kategorik Algılama |
Harley Ch.9: Understanding speech |
||
10 |
Şekilsel İkilem Süreç boşlukları |
Harley Ch.10: Understanding the structure of sentences
|
||
11 |
Referans ve coreferansı anlamak Dil 1 ve Dil 2’de Söylem Süreci |
Harley Ch.12: Comprehension |
||
12 |
Dil 1 ve Dil 2’de Konuşma Hataları
Dil 1 ve Dil 2’de Dilbilimsel Planlama |
- Harley Ch. 13: Language production Harley Ch. 14: How do we use language? |
||
13 | Proje Önerileri | Student project proposals | ||
14 | Ders Tekrarı | |||
15 | Final Sınav- TBA | Final Exam Date - TBA | ||
Kaynaklar
KAYNAKLAR | |
Ders Notu |
|
Diğer Kaynaklar |
|
Materyal Paylaşımı
MATERYAL PAYLAŞIMI | |
Dökümanlar |
|
Ödevler | |
Sınavlar |
Değerlendirme Sistemi
DEĞERLENDİRME SİSTEMİ | ||
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SAYI | KATKI YÜZDESİ |
Participation | 10 | |
Article presentations Hand out | 3 | 15 |
Article presentations Class Discussions | 3 | 15 |
Research proposal | 1 | 5 |
Prospectus | 1 | 40 |
Take-home final exam | 1 | 15 |
Finalin Başarıya Oranı | 15 | |
Yıl içinin Başarıya Oranı | 85 | |
Toplam | 100 |
Dersin Program Çıktılarına Katkısı
DERSİN PROGRAM ÇIKTILARINA KATKISI |
|||||||
No | Program Öğrenme Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | İngiliz Dili Eğitimi alanı ile ilgili araştırma metodolojileri ve tekniklerini anlayıp uygulayabilmek | X | |||||
2 | Bilimsel araştırma yöntemleri ve bu araştırmalarda kullanılan istatistik tekniklerini İngiliz Dili Eğitimi alanında uygulamak | X | |||||
3 | Ölçme ve değerlendirme becerilerini geliştirmek | X | |||||
4 | Ulusal ve uluslararası düzeyde proje yapabilme becerisini kazanmak | X | |||||
5 | Bilgi ve İletişim Teknolojilerini İngilizce eğitim ve öğretiminde etkin bir biçimde kullanmak | X | |||||
6 | Disiplinler arası bireysel ve takım çalışma becerilerini kazanmak | X | |||||
7 | Yaşam boyu öğrenme yeteneğini geliştirmek | X | |||||
8 | İngiliz dili eğitimi müfredatlarını değerlendirmek ve geliştirmek | X | |||||
9 | İngilizce öğretmeni yetiştirme ile ilgili kuram ve uygulama yaklaşımlarını bilir ve değerlendirir | X | |||||
10 | Araştırma konusu ile ilgili fikir ve bulgularını sözlü ve yazılı olarak etkin şekilde ifade edebilmek | X | |||||
11 | Hızla değişen teknolojik çevreye adapte olabilmek için bilgi ve yetilerini sürekli geliştirmek | X | |||||
12 | Yabancı dil öğretiminde kullanılan öğretim programlarını hazırlar ve uygun materyaller geliştirir | x | |||||
13 | Öğretmen eğitimi programlarını bilimsel yöntemlerle inceler ve değerlendirir | X | |||||
14 | Hizmet öncesi ve hizmet içi İngilizce öğretmeni eğitimi programlarını bilimsel yöntemlerle tasarlayabilir | X |
AKTS İş Yükü Tablosu
DERS KATEGORİSİ | Uzmanlık / Alan Dersleri | ||
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU | |||
Etkinlik | SAYISI |
Süresi (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) |
Activities | Quantity |
Duration (Hour) |
Total Workload (Hour) |
Participation | 15 | 3 | 45 |
Article presentations Hand out | 3 | 30 | 87 |
Article presentations Class Discussions | 3 | 30 | 90 |
Research proposal | 1 | 80 | 80 |
Prospectus | 1 | 80 | 80 |
Take-home final exam | 1 | 3 | 3 |
Toplam İş Yükü | 375 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 25 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 15 |