• TR
  • EN
Ders Kodu: 
EDEN 613
Ders Tipi: 
Seçmeli
Teori Saati: 
3
Kredi: 
3
AKTS: 
15
Dersin Dili: 
İngilizce
Dersin Amacı: 
Bu dersin amacı İngiliz Dili Eğitimi lisansüstü öğrencilerine ruhdilbilim alanını tanıtmak ve ikinci dil ediniminin ruhdilbilimsel açıdan özümsenmesini sağlamaktır.
Dersin İçeriği: 

Ruhdilbilim bireylerin dili nasıl anladıklarını, işlediklerini, edindiklerini ve konuştuklarını araştıran disiplinlerarası bir bilim dalıdır. Bu disiplinlerarası yapısı dilbilim, psikoloji, felsefe ve yapay zeka teori ve uygulamalarıyla şekillenmiştir.

Dersin Öğretim Yöntemleri: 
Öğretim Yöntemleri: 1: Anlatım, 2: Tartışma, 3: Örnek Olay, 4: Gösteri, 5: Problem Çözme, 6: Grup Çalışması, 7: Drama-Rol Yapma, 8: Mikro Öğretim Ölçme Yöntemleri: A: Yazılı sınav, B: Çoktan seçmeli test, C: Boşluk doldurma, D: Doğru yanlış, E: Sözlü sına
Dersin Ölçme Yöntemleri: 
A: Yazılı sınav, B: Çoktan seçmeli test, C: Boşluk doldurma, D: Doğru yanlış, E: Sözlü sına

Dikey Sekmeler

Dersin Öğrenme Çıktıları

Dersin Öğrenme Çıktıları Program Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
Ruhdilbilim ile ilgili konularda sağlam bir altyapı edinir.

 

 

 

1,2 B,D
 

Dil edininimde bilişsel süreçlerin iki dillilik açısından incelemeyi öğrenir.

  1,2 A,C
  • acquired skills to understand, discuss and critique research articles in psycholinguistics, and apply this knowledge to writing up their own experimental research proposal.

 

  1,2 D

 

Dersin Akışı

DERS AKIŞI
HAFTA Konular Ön Hazırlık
1  

Derse Giriş ve tanıtım

 

 
2 Dili Tanımlamak Harley Ch.1: The study of language

Harley Ch.2: Describing language

 

3  

- Dil ve Beyin

- Afazi

 

 
4  

 

- Çocuklarda Dil ve kelime gelişimi

- Dil bilgisi Edinimi

- Kritik ve Hassas Periyod

 

Harley Ch. 4: Language development

 

5  

İki Dillilerde Dil Bilgisi Aşamaları

İkinci Yabancı dilde bilişsel gelişim

İki dillilerin beyninde iki farklı dilin etkileri

İki dilli beyninde dilin temsili

 

 

 

Harley Ch. 5: Bilingualism and second language acquisition

6  

İki dilli beyninde kelime organizasyonu

Kelime Erişimi

 

 

 

Harley Ch.6: Recognizing visual words

 

7
Kelimelerin anlamsal temsili  

 

 

Harley Ch.11: Word meaning

 

8  

Dil 1 ve Dil 2’de normal okuma süreci

Gelişimsel okuma bozuklukları

Edinilmiş okuma bozuklukları

 

 

Harley Ch. 7: Reading

Harley Ch. 8: Learning to read and spell

9  

Dil 1 ve Dil 2de fonetik parçaları tanımlamak

Akustik bir belirteç olarak VOT

Kategorik Algılama

 

Harley Ch.9: Understanding speech

10  

 

Şekilsel İkilem

Süreç boşlukları

 

 Harley Ch.10: Understanding the structure of sentences

 

11  

Referans ve coreferansı anlamak

Dil 1 ve Dil 2’de Söylem Süreci

 

Harley Ch.12: Comprehension

12 Dil 1 ve Dil 2’de Konuşma Hataları

Dil 1 ve Dil 2’de Dilbilimsel Planlama

 

- Harley Ch. 13: Language production

Harley Ch. 14: How do we use language?

13 Proje Önerileri Student project proposals
14 Ders Tekrarı  
15 Final Sınav- TBA Final Exam Date - TBA
     

 

Kaynaklar

KAYNAKLAR
Ders Notu
  1. Altmann, G. T. M. (Ed). 2002. Psycholinguistics: Critical concepts in psychology. 6 vol. Routledge.
Diğer Kaynaklar
  1. Harley, T. A. 2013. The psychology of language: From data to theory. Psychology Press.

 

Materyal Paylaşımı

MATERYAL PAYLAŞIMI
Dökümanlar
  1. Altmann, G. T. M. (Ed). 2002. Psycholinguistics: Critical concepts in psychology. 6 vol. Routledge.
  2. Harley, T. A. 2013. The psychology of language: From data to theory. Psychology Press.
  3. Traxler, M. J. & M.A. Gernsbacher. (eds). 2006. Handbook of Psycholinguistics. Elsevier.
Ödevler  
Sınavlar  

 

Değerlendirme Sistemi

DEĞERLENDİRME SİSTEMİ
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SAYI KATKI YÜZDESİ
Participation   10
Article presentations Hand out 3 15
Article presentations Class Discussions 3 15
Research proposal 1 5
Prospectus 1 40
Take-home final exam 1 15
Finalin Başarıya Oranı                   15
Yıl içinin Başarıya Oranı   85
Toplam   100

 

Dersin Program Çıktılarına Katkısı

 

DERSİN PROGRAM ÇIKTILARINA KATKISI

No Program Öğrenme Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5  
1 İngiliz Dili Eğitimi alanı ile ilgili araştırma metodolojileri ve tekniklerini anlayıp uygulayabilmek         X  
2 Bilimsel araştırma yöntemleri ve bu araştırmalarda kullanılan istatistik tekniklerini İngiliz Dili Eğitimi alanında uygulamak         X  
3 Ölçme ve değerlendirme becerilerini geliştirmek     X      
4 Ulusal ve uluslararası düzeyde proje yapabilme becerisini kazanmak         X  
5 Bilgi ve İletişim Teknolojilerini İngilizce eğitim ve öğretiminde etkin bir biçimde kullanmak         X  
6 Disiplinler arası bireysel ve takım çalışma becerilerini kazanmak         X  
7 Yaşam boyu öğrenme yeteneğini geliştirmek         X  
8 İngiliz dili eğitimi müfredatlarını değerlendirmek ve geliştirmek         X  
9 İngilizce öğretmeni yetiştirme ile ilgili kuram ve uygulama yaklaşımlarını bilir ve değerlendirir         X  
10 Araştırma konusu ile ilgili fikir ve bulgularını sözlü ve yazılı olarak etkin şekilde ifade edebilmek         X  
11 Hızla değişen teknolojik çevreye adapte olabilmek için bilgi ve yetilerini sürekli geliştirmek         X  
12 Yabancı dil öğretiminde kullanılan öğretim programlarını hazırlar ve uygun materyaller geliştirir     x      
13 Öğretmen eğitimi programlarını bilimsel yöntemlerle inceler ve değerlendirir         X  
14 Hizmet öncesi ve hizmet içi İngilizce öğretmeni eğitimi programlarını bilimsel yöntemlerle tasarlayabilir         X  

 

AKTS İş Yükü Tablosu

DERS KATEGORİSİ Uzmanlık / Alan Dersleri
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik SAYISI Süresi
(Saat)
Toplam
İş Yükü
(Saat)
Activities Quantity Duration
(Hour)
Total
Workload
(Hour)
Participation 15 3 45
Article presentations Hand out 3 30 87
Article presentations Class Discussions 3 30 90
Research proposal 1 80 80
Prospectus 1 80 80
Take-home final exam 1 3 3
Toplam İş Yükü     375
Toplam İş Yükü / 25 (s)     25
Dersin AKTS Kredisi     15