Genel İngilizce öğretiminde ve lokal düzeyde dil politikalarına ve planlamasına ilişkin bir bakış açısı geliştirmek, pedagojik konulara değinilerek daha etkili ve kaliteli bir İngilizce öğretimi pratiği geliştirebilmek dersin temel içeriğini oluşturur.
Dikey Sekmeler
Dersin Öğrenme Çıktıları
Dersin Öğrenme Çıktıları | Program Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Teorik ve metodolojik olarak dil politikaları ve planlama konusunda bilgi sahibi olma | 1, 9, 13 | 1, 2, 3 | A, H |
Hem mikro hem de makro düzeyde dil politikası ve planlama uygulayabilme | 1, 9, 13 | 1, 2, 3 | A, H |
Pedagojik konulara etkin bir bakış açısı kazanma | 12, 13, 14 | 1, 2, 3 | A, H |
Dersin Akışı
DERS AKIŞI | ||
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Politika ve Dil Politikası | Archibald, A., Cogo, A. & Jenkins, J. (Eds.) (2011). |
2 | Dil politikası ve planlamasında teoriler ve modeller | Nancy H. Hornberger (2006) |
3 | Dil politikasında kritik teoriler | Suresh Canagarajah: (2006) |
4 | Dil politikasında etnografik metodlar | Joshua A. Fishman (2000) |
5 | Dil politikası ve dil değişimi | Robert Phillipson (2000) |
6 | Dilbilim ve Dünya İngilizceleri | B. B. Kachru, Y. Kachru, and C. Nelson (2006) |
7 | Yazılı dil, standart dil, global dil | M. A. K. Halliday (2006) |
8 | Dünya İngilizcelerinde tür ve stiller | Vijay K. Bhatia (2006) |
9 | Uluslarası dil olarak İngilizce | Daniel R. Davis (2006 |
10 | Uluslararası dil olarak İngilizce ve İngiliz dili eğitimi | Phan Le Ha (2008) |
11 | Anadilcilik ve Avrupa’da İngiliz dili eğitiminin yanlışları | Adrian Holliday (2009) |
12 | Uluslarası dil olarak İngilizce’ye yaklaşımlar | Enric Llurda (2009) |
13 | Edimbilim ve uluslararası dil olarak İngilizce pedagojisi | |
14 | Toplum dilbilimde güncel konular ve İngiliz dili eğitimi | Yasemin Bayyurt (2013 |
15 | Genel tekrar ve projelerin değerlendirilmesi |
Kaynaklar
KAYNAKLAR | |
Ders Notu | |
Diğer Kaynaklar |
Archibald, A., Cogo, A. & Jenkins, J. (Eds.) (2011). Latest Trends in ELF Research. Newcastle-Upon-Tyne: Cambridge Scholars Publishing.
Bayyurt, Y. (2013). “Current Perspectives on Sociolinguistics and English Language Education”. The Journal of Language Teaching and Learning, 2013–1, 69-78. Bayyurt, Y. & Çetinkaya, B. (Eds.) (2012). Research Perspectives on Teaching and Learning English in Turkey. Frankfurt am Main: Peterlang. Bowles, H. and Cogo, H. (Eds.) (2015). International Perspectives on English as Lingua Franca: pedagogical insights. Basingstoke, Hampshire: Palgrave MacMillan. Jenkins, J. (2014). English as a Lingua Franca in the International University. New York: Routledge. Kachru, B.B., Kachru, Y., and Nelson, C. (Eds.) (2006). The Handbook of World Englishes. Oxford: Blackwell Publishing. Matsuda, A. (Ed.) (2012). Principles and Practices of Teaching English as an International Language. Bristol: Multilingual Matters. Phan Le Ha. (2008). Teaching English as an International Language. Clevedon: Multilingual Matters.
|
Materyal Paylaşımı
MATERYAL PAYLAŞIMI | |
Dokümanlar | Makaleler |
Ödevler | Sınıf içi sunumlar, araştırma projesi |
Sınavlar | - |
Değerlendirme Sistemi
DEĞERLENDİRME SİSTEMİ | ||
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SAYI | KATKI YÜZDESİ |
Devam ve derse katılım | 20 | |
Sınıf içi sunum | 35 | |
Araştırma ödevi | 45 | |
Toplam | 100 | |
Finalin Başarıya Oranı | 0 | |
Yıl içinin Başarıya Oranı | 100 | |
Toplam | 100 |
Dersin Program Çıktılarına Katkısı
DERSİN PROGRAM ÇIKTILARINA KATKISI |
|||||||
No | Program Öğrenme Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | İngiliz Dili Eğitimi alanı ile ilgili araştırma metodolojileri ve tekniklerini anlayıp uygulayabilmek | X | |||||
2 | Bilimsel araştırma yöntemleri ve bu araştırmalarda kullanılan istatistik tekniklerini İngiliz Dili Eğitimi alanında uygulamak | X | |||||
3 | Ölçme ve değerlendirme becerilerini geliştirmek | X | |||||
4 | Ulusal ve uluslararası düzeyde proje yapabilme becerisini kazanmak | X | |||||
5 | Bilgi ve İletişim Teknolojilerini İngilizce eğitim ve öğretiminde etkin bir biçimde kullanmak | X | |||||
6 | Disiplinler arası bireysel ve takım çalışma becerilerini kazanmak | X | |||||
7 | Yaşam boyu öğrenme yeteneğini geliştirmek | X | |||||
8 | İngiliz dili eğitimi müfredatlarını değerlendirmek ve geliştirmek | X | |||||
9 | İngilizce öğretmeni yetiştirme ile ilgili kuram ve uygulama yaklaşımlarını bilir ve değerlendirir | X | |||||
10 | Araştırma konusu ile ilgili fikir ve bulgularını sözlü ve yazılı olarak etkin şekilde ifade edebilmek | X | |||||
11 | Hızla değişen teknolojik çevreye adapte olabilmek için bilgi ve yetilerini sürekli geliştirmek | X | |||||
12 | Yabancı dil öğretiminde kullanılan öğretim programlarını hazırlar ve uygun materyaller geliştirir | x | |||||
13 | Öğretmen eğitimi programlarını bilimsel yöntemlerle inceler ve değerlendirir | X | |||||
14 | Hizmet öncesi ve hizmet içi İngilizce öğretmeni eğitimi programlarını bilimsel yöntemlerle tasarlayabilir | X |
AKTS İş Yükü Tablosu
DERS KATEGORİSİ | Uzmanlık / Alan Dersleri | ||
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU | |||
Etkinlik | SAYISI |
Süresi (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) |
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 15 x toplam ders saati) | 15 | 3 | 45 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 15 | 15 | 225 |
Sınıf içi sunum | 1 | 15 | 15 |
Araştırma ödevi | 1 | 90 | 90 |
Toplam İş Yükü | 375 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 15 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 15 |