• TR
  • EN
Ders Kodu: 
EDEN 683
Ders Tipi: 
Seçmeli
Teori Saati: 
3
Kredi: 
3
AKTS: 
15
Dersin Amacı: 
Dersin amacı İngilizce eğitimine değinilmesi ve hem teorik hem de metodolojik perspektiflerle dil politikalarının ve eğitim planlamasının, mikro ve makro düzeyde incelenmesidir.
Dersin İçeriği: 

Genel İngilizce öğretiminde ve lokal düzeyde dil politikalarına ve planlamasına ilişkin bir bakış açısı geliştirmek, pedagojik konulara değinilerek daha etkili ve kaliteli bir İngilizce öğretimi pratiği geliştirebilmek dersin temel içeriğini oluşturur. 

Dersin Öğretim Yöntemleri: 
Öğretim Yöntemleri: 1: Anlatım, 2: Tartışma, 3: Örnek Olay, 4: Gösteri, 5: Problem Çözme, 6: Grup Çalışması, 7: Drama-Rol Yapma, 8: Mikro Öğretim Ölçme Yöntemleri: A: Yazılı sınav, B: Çoktan seçmeli test, C: Boşluk doldurma, D: Doğru yanlış, E: Sözlü sına
Dersin Ölçme Yöntemleri: 
A: Yazılı sınav, B: Çoktan seçmeli test, C: Boşluk doldurma, D: Doğru yanlış, E: Sözlü sına

Dikey Sekmeler

Dersin Öğrenme Çıktıları

Dersin Öğrenme Çıktıları Program Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
Teorik ve metodolojik olarak dil politikaları ve planlama konusunda bilgi sahibi olma 1, 9, 13 1, 2, 3 A, H
Hem mikro hem de makro düzeyde dil politikası ve planlama uygulayabilme 1, 9, 13 1, 2, 3 A, H
Pedagojik konulara etkin bir bakış açısı kazanma 12, 13, 14 1, 2, 3 A, H

 

Dersin Akışı

DERS AKIŞI
Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Politika ve Dil Politikası Archibald, A., Cogo, A. & Jenkins, J. (Eds.) (2011).
2 Dil politikası ve planlamasında teoriler ve modeller Nancy H. Hornberger (2006)
3 Dil politikasında kritik teoriler Suresh Canagarajah: (2006)
4 Dil politikasında etnografik metodlar Joshua A. Fishman (2000)
5 Dil politikası ve dil değişimi Robert Phillipson (2000)
6 Dilbilim ve Dünya İngilizceleri B. B. Kachru, Y. Kachru, and C. Nelson (2006)
7 Yazılı dil, standart dil, global dil M. A. K. Halliday (2006)
8 Dünya İngilizcelerinde tür ve stiller Vijay K. Bhatia (2006)
9 Uluslarası dil olarak İngilizce Daniel R. Davis (2006
10 Uluslararası dil olarak İngilizce ve İngiliz dili eğitimi Phan Le Ha (2008)
11 Anadilcilik ve Avrupa’da İngiliz dili eğitiminin yanlışları Adrian Holliday (2009)
12 Uluslarası dil olarak İngilizce’ye yaklaşımlar Enric Llurda (2009)
13 Edimbilim ve uluslararası dil olarak İngilizce pedagojisi   
14 Toplum dilbilimde güncel konular ve İngiliz dili eğitimi Yasemin Bayyurt (2013
15 Genel tekrar ve projelerin değerlendirilmesi  

 

 

Kaynaklar

KAYNAKLAR
Ders Notu  
Diğer Kaynaklar Archibald, A., Cogo, A. & Jenkins, J. (Eds.) (2011). Latest Trends in ELF Research. Newcastle-Upon-Tyne: Cambridge Scholars Publishing.

Bayyurt, Y. (2013). “Current Perspectives on Sociolinguistics and English Language Education”. The Journal of Language Teaching and Learning, 2013–1, 69-78.

Bayyurt, Y. & Çetinkaya, B. (Eds.) (2012). Research Perspectives on Teaching and Learning English in Turkey. Frankfurt am Main: Peterlang.

Bowles, H. and Cogo, H. (Eds.) (2015). International Perspectives on English as Lingua Franca: pedagogical insights. Basingstoke, Hampshire: Palgrave MacMillan.

Jenkins, J. (2014). English as a Lingua Franca in the International University. New York: Routledge.

Kachru, B.B., Kachru, Y., and Nelson, C. (Eds.) (2006). The Handbook of World Englishes. Oxford: Blackwell Publishing.

Matsuda, A. (Ed.) (2012). Principles and Practices of Teaching English as an International Language. Bristol: Multilingual Matters.

Phan Le Ha. (2008). Teaching English as an International Language. Clevedon: Multilingual Matters.

 

 

Materyal Paylaşımı

MATERYAL PAYLAŞIMI 
Dokümanlar Makaleler
Ödevler Sınıf içi sunumlar, araştırma projesi
Sınavlar -

 

Değerlendirme Sistemi

DEĞERLENDİRME SİSTEMİ
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SAYI KATKI YÜZDESİ
Devam ve derse katılım   20
Sınıf içi sunum   35
Araştırma ödevi   45
Toplam   100
Finalin Başarıya Oranı   0
Yıl içinin Başarıya Oranı   100
Toplam   100

 

Dersin Program Çıktılarına Katkısı

 

 

DERSİN PROGRAM ÇIKTILARINA KATKISI

No Program Öğrenme Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5  
1 İngiliz Dili Eğitimi alanı ile ilgili araştırma metodolojileri ve tekniklerini anlayıp uygulayabilmek         X  
2 Bilimsel araştırma yöntemleri ve bu araştırmalarda kullanılan istatistik tekniklerini İngiliz Dili Eğitimi alanında uygulamak         X  
3 Ölçme ve değerlendirme becerilerini geliştirmek     X      
4 Ulusal ve uluslararası düzeyde proje yapabilme becerisini kazanmak         X  
5 Bilgi ve İletişim Teknolojilerini İngilizce eğitim ve öğretiminde etkin bir biçimde kullanmak         X  
6 Disiplinler arası bireysel ve takım çalışma becerilerini kazanmak         X  
7 Yaşam boyu öğrenme yeteneğini geliştirmek         X  
8 İngiliz dili eğitimi müfredatlarını değerlendirmek ve geliştirmek         X  
9 İngilizce öğretmeni yetiştirme ile ilgili kuram ve uygulama yaklaşımlarını bilir ve değerlendirir         X  
10 Araştırma konusu ile ilgili fikir ve bulgularını sözlü ve yazılı olarak etkin şekilde ifade edebilmek         X  
11 Hızla değişen teknolojik çevreye adapte olabilmek için bilgi ve yetilerini sürekli geliştirmek         X  
12 Yabancı dil öğretiminde kullanılan öğretim programlarını hazırlar ve uygun materyaller geliştirir         x  
13 Öğretmen eğitimi programlarını bilimsel yöntemlerle inceler ve değerlendirir         X  
14 Hizmet öncesi ve hizmet içi İngilizce öğretmeni eğitimi programlarını bilimsel yöntemlerle tasarlayabilir         X  

 

 

AKTS İş Yükü Tablosu

DERS KATEGORİSİ Uzmanlık / Alan Dersleri
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik SAYISI Süresi
(Saat)
Toplam
İş Yükü
(Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 15 x toplam ders saati) 15 3 45
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 15 15 225
Sınıf içi sunum 1 15 15
Araştırma ödevi 1 90 90
Toplam İş Yükü     375
Toplam İş Yükü / 25 (s)     15
Dersin AKTS Kredisi     15