• TR
  • EN
Ders Kodu: 
EPÖ 603
Ders Dönemi: 
Bahar
Ders Tipi: 
Zorunlu
Teori Saati: 
3
Uygulama Saati: 
0
Kredi: 
3
AKTS: 
15
Dersin Dili: 
İngilizce
Dersin Amacı: 
Öğretme ve öğrenme sürecindeki yeni yaklaşımları tanıtmayı, temel özelliklerini açıklamayı ve bu yaklaşımlarda öğretmen ve öğrencilere yüklenen rolleri açıklamayı hedefler.
Dersin İçeriği: 

Öğretme ve öğrenme süreci, kuramları, çoklu zeka kuramı, probleme dayalı öğrenme, işbirlikçi öğrenme, beyin temelli öğrenme, etkin öğrenme, öğretimde yaratıcılık ve eleştirel düşünme.

Dikey Sekmeler

Dersin Program Çıktılarına Katkısı

Dersin Öğrenme Çıktıları Program Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1)Öğrenme ve öğretme sürecini kavrayıp eğitim programı içindeki önemini açıklar. 6,7,10 1, 2, 3, 5,6 1, 7, 8
2)Öğrenme ve öğretme sürecindeki etkenleri açıklar. 6,7,10  
1, 2, 3, 5,6
1, 7, 8
3)Öğrenme ve öğretme sürecindeki yeni yaklaşımların temel özelliklerini açıklar ve bu kapsamda öğretmen ve öğrencinin rolünü açıklar. 6,7,10  
1, 2, 3, 5,6
1, 7, 8
4)Öğrenme ve öğretimdeki yeni yaklaşımların kullanıldığı bir ders planı hazırlayıp uygular ve değerlendirir. 1,2,5,7,8 1,2,3,5,6 1, 7, 8
5)Öğrenme ve öğretme sürecindeki yeni yaklaşımların farklılıklarını ve bu sürece olan katkılarını analiz eder. 4,5,6,7 1,2,3,5,6 1, 7, 8

 

Öğretim Yöntemleri: 1: Anlatım, 2: Tartışma, 3: Örnek Olay, 4: Gösteri, 5: Problem Çözme, 6: Grup Çalışması
Ölçme Yöntemleri: 1: Yazılı sınav, 1: Çoktan seçmeli test, 3: Boşluk doldurma, 4: Doğru yanlış, 5: Sözlü sınav, 6: Portfolyo, 7: Sunum, 8: Proje